فرمول یک ایران – در دهمین مسابقه فرمول یک فصل 2017 لوئیس همیلتون توانست پیروز مسابقه فرمول یک بریتانیا بشود. والتری بوتاس و کیمی رایکونن دوم و سوم شدند.

در دور تعیین خط فرمول یک بریتانیا دیروز لوئیس همیلتون ضمن کسب 67امین پول پوزیشن خود امروز مسابقه را از ربته یک آغاز خواهد کرد.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک بریتانیا 2017؛

16:30 – دور گرم کردن مسابقه شروع میشه

16:32 – جولین پالمر همین ابتدای کار از مسابقه کنار میره قبل از استارت مسابقه

جولین پالمر در مسابقه فرمول یک بریتانیا 2017

16:36 – استارت خوب از همیلتون و بد از فتل ، ورشتپن هم خیلی خوب شروع می کنه

16:40 – و باز هم کویات و باز هم یک تصادف دیگه ، کارلوس ساینز از مسابقه کنار میره

16:41 – سیفتی کار به پیست میاد.

16:46 – خروج سیفی کار و شروع مسابقه  از دور 5 ادامه پیدا می کنه

16:53 – 12 دور از مسابقه گذشت و تا به اینجا همیلتون با اختلاف دو و نیم ثانیه اول هست و رایکونن و ورشتپن دوم و سوم هستند و فتل و بوتاس هم چهارم و پنجم هستند

16:57 – ریکاردو هم از آلونسو رد میشه و به رده ی 13ام میاد

دنیل ریکاردو در گرندپری بریتانیا 2017

17:00 – درگیری ورشتپن و فتل درگیر در دور های 14 و 15

17:01 – دور بیستم و همچنان همیلتون و رایکونن پیشتازان مسابقه هستند. فتل و ورشتپن همچنان درگیر

17:10 – و فتل بعد از پیست استاپ ورشتپن رو اندر کات می کنه و به رتبه ی چهارم میرسه بوتاس پشت رایکونن سوم هست

17:11 – دور 25 مسابقه همیلتون و بوتاس اول و دوم ، رایکونن و فتل هم سوم و چهارم هستند

17:26 – دور 30 مسابقه اختلاف بالای بین همیلتون با نفرات دوم ، سوم و چهارم

استافل وندورن در گرندپری بریتانیا 2017

استافل وندورن در گرندپری بریتانیا 2017

17:32 – دور 33، بوتاس به پیت میره و حالا رایکونن و فتل ازش رد میشن ریکاردو هم به پیت میره و نفر نهم بیرون میاد

17:41 – دور 40 همچنان رانندگان اول تا سوم تغییر نکردن و ریکاردو هم خودش رو به رتبه ی هفتم میرسونه

17:41 – دور 45 مسابقه فرمول یک بریتانیا حالا بوتاس هم از فتل سبقت میگیره، نفرات برتر ، همیلتون، رایکونن، بوتاس

17:56 – دور های پایانی مسابقه و لاستیک رایکونن دچار مشکل میشه و به پیت میره و پشت فتل در میاد

17:56 – دور پایانی مسابقه فتل هم دچار مشکل میشه، و دوباره رایکونن به رده ی سوم میرسه

سباستین فتل در مسابقه فرمول یک بریتانیا 2017

سباستین فتل در مسابقه فرمول یک بریتانیا 2017

17:41 – دور آخر لوئیس همیلتون پیروز مسابقه فرمول یک بریتانیا میشه ، بوتاس و رایکونن دوم و سوم میشوند .

جدول نهایی مسابقه فرمول یک بریتانیا 2017

Posرانندهتیمزمان
1لوییس همیلتونمرسدس1:21.27.430
2والتری بوتاسمرسدس+14.063
3کیمی رایکوننفراری+36.570
4مکس ورشپتنردبول+52.125
5دنیل ریکاردوردبول+1.05.955
6نیکو هالکنبرگرنو+1.08.109
7سباستین فتلفراری+1.33.989
8استبان اکونفورس ایندیا1lap
9سرجیو پرزفورس ایندیا1lap
10فیلیپه ماساویلیامز1lap
11استافل وندورنمک لارن1lap
12کوین مگنوسنهاس1lap
13رومن گروژانهاس1lap
14مارکوس اریکسنسائوبر1lap
15دنیل کویاتتورو روسو1lap
16لنس استرولویلیامز1lap
17پاسکال ورلاینسائوبر1lap
18فرناندو آلونسومک لارن-
19کارلوس ساینزتورو روسو-
20جولیون پالمر رنو-
این نوشته را به اشتراک بگذارید:

140 دیدگاه

  1. saeedsl1

    41

    14

    نمیدونم برا چی رایکونن تو پیچ یک فتل رو بست!!!!

    ولی نگاه کنید فتل چند بار سعی کرد از مکس جلو بزنه ک بخاطر مشکل ترمزش سبقت نگرف(اشاره ب همیلتون تو استرالیا ک هیچ تلاش نکرد و گف غیر ممکنه ولی فتل تسلیم نشد)

    واقعا فراری استحقاق فتل رو نداره

    حیف شد ک آخر مسابقه اون اتفاق افتاد

    نمیدونم ب محمد خانی هم چی بگم با چشای شورش!!!

    • سجاد

      46

      2

      اشتباه ما اینه که برا خودمون شخصیت قائل نیستیم از این صدا و سیمای مسخره و با حضور همچین آدمی که یه گزارش بلد نیست بکنه داریم میبینیم.اصلا چیزی دیدید شما؟اپراتور عمدا موقع صحنه های حساس تصویرو میبرد آخه به چه دلیلی با کدوم منطق؟

      • Mehrdad

        24

        0

        سجاد جان ماه واره ببین
        حیف چشم و گوش از این مسخره ها ببینه

      • سجاد

        12

        0

        نداریم آخه.وگرنه دوست داشتم با کیفیت ببینم.البته با اینترنت میبینم ایندفعه نشد

      • hussein28

        13

        1

        اصلا امروز که کلان شبکه ورزش همش زده حال بود و گزارش های آقای صباغ بیشتر حال میده فرمول یک و موتو چی پی نگاه کنی

    • ch.n

      21

      17

      اولا که رایکونن وظیفه اش اینه که رقابت کنه نه اینکه به فتل راه بده. مگه شماها همونایی نبودین که میگفتن فتل راننده ی اول فراری نیس. کیمی و سب برابرن. عاشق حرفای ضد و نقیضتونم. دوما که اینقدر کوته فکر نباشین. بدشانسی که فتل اورد کیمی هم اورد ربطی به آقای محمد خانی و تعریف کردن ایشون از فتل نداره.

      • محمدرضا14

        4

        5

        اولا که همه رو باهم قاطی نکن . دوما که مطالبو دقیق بخون . نه اینکه جوری که خودت دوس داری برداشت کن . سوما که قانونه مسابقه میگه وقتی یکی از رانندها شانسه قهرمانی نداره . باید از همتیمی که توکورسه حمایت کنه . درضمن وقتی که به بقیه توهین میگنی . انتظار بی حرمتی جمع روداشته باش . یاشایدم کلا عادت داری که بیحرمتی کنی و بیاحترامی بشنوی

      • ch.n

        5

        0

        دوست عزیز محمدرضا14. فکر نمیکنم ی همچین قانونی وجود داشته باشه. اگه هست پس اگه دستور تیمی به بوتاس صادر شد که به همیلتون راه بده کسی حق نداره حرفی بزنه. قانونه دیگه. در ثانی. وقتی ی نفر پیدا میشه ی حرفی مخالف شما بزنه اسمش رو میذارین بی حرمتی و توهین. فکر نمیکنم که فقط من( به قول شما) بی حرمتی میکنم. من برای فتل و فن هاش احترام زیادی قائلم. اگر موجب رنجش کسی شدم عذر میخوام.

    • Meysam..LaFerrari

      26

      8

      فراری استحقاق فتل رو نداره؟ پر افتخارترین و آیکونیک ترین تیم فرمول یک ، تیمی که مایکل شوماخر با ماشینش 5 بار قهرمان جهان شده استحقاق فتل رو نداره ؟ پیاده شو با هم بریم پسر جان زیادی داری جو میدی
      رایکونن امروز از فتل بهتر بود !! آره دوست عزیز هم تو تعیین خط هم تو مسابقه ی اصلی رایکونن بهتر بود!!
      تو هم از همینایی که هر چیزی که به آلمان ربط داشته باشه میخوای با این حرفای سطحی و بی پایه برتر جلوه بدی ؛ اگه فراری استحقاق یک راننده رو نداشته باشه ، هیییییییچ تیم دیگه ای در جهان این استحقاق رو نداره چون فراری هر جا که هست برترینه.
      ______________________________
      از طرفی ناراحت شدم که فتل 6 امتیاز مفت رو بخاطر یه بدشانسی از دست داد و کیمی هم خیلی بدشانس بود که نشد P2 رو بگیره ولی خب همین که تونست پودیوم بگیره یه مقداری مرحم این بدشانسیه.
      امیدوارم سباستین محکم و پر احساس برای پیروزی تو محارستان برگرده و نشون بده بهترین کیه…

      • Mehrdad

        4

        4

        با بودیم بودیم بهمون جام نمیدن عزیز ببین الان چی هست فراری
        چرا قبول نمیکنین فراری باخته بدجور باخته چند سال به ردبول باخت چند ساله هم داره به مرسدس میبازه
        داستان فراری شده داستان میلان و لیورپول در فوتبال که زمانی همه رو صاف میکردن الان در ارزوی یک جام حذفی هم موندن
        اگه به فراری انتقادی میشه از سر دشمنی نیست از سر دوستیه بخاطر اینه که دوس نداریم تیم محبوبمون اینقد راحت پشت مرسدس باشه چون دیگه وقتشه جوون های که قهرمانی های این اسب وحشی رو به چشم ندیدن ببینن این فراری چه تیمیه
        بله دوست عزیز این فراری لیاقت فتل رو نداره منظورم این فراری الانه نه فراری که سالهای سال نفس هر تیمی رو گرفته بود
        امیدوارم فراری بشه همون فراری قدیم فتل هم بمونه با فراری قهرمان شدن لذت دیگری داره

    • Mehrdad

      21

      6

      یک بار خاک کمه
      کی این تیم درست میشه نمیدونم شاید اصلا دیگه نشه
      ادم زورش میاد بوتاسی که ارزوش دهم شدن بود حالا واسه قهرمانی جهان بجنگه و سب همچنان اسیر استراتژی
      البته این مسابقه خودش هم مقصر بود استارتش فاجعه بود و راحت به مکس رده داد و هرکسی میدونه سبقت از مکس از سخت ترین کارهاست
      نکته دیگه هم اینکه یک مسابقه کیمی رفت پشت مرسدس اختلاف شد 12 ثانیه
      اینو مقایسه کنین با اختلاف های که وقتی سب پشت مرسدس هست تموم میکنه
      کیمی هم فاجعه بود
      امیدوارم همچنان اپدیتی چیزی داشته باشه فراری وگرنه خیلی سخته بردن مرسدس

      • سجاد

        18

        0

        مشکل ترمز هم داشت مهرداد جان تمرکزشو ریخت بهم نتونست استارت خوب بزنه ولی این فصل کلا استارتای فتل خوب نبوده برعکس بوتاس وشتپن و همیلتون.فراری اصلا هوش تیمی نداره هیچوقتم چیزی نداشته رو کنه امیدوتر بشیم مثلا گفتن آپدیت داشته اگه آپدیت موتوری اینه که دیگه وضعیت مشخصه.مرسدس ماشینش عالیه واقعا باریکلا داره این تیم

      • Mehrdad

        5

        0

        میدونم مشکل ترمز داشت عزیز
        ولی ترمز تو حرکت از سکون که تاثیر نداره؟
        کلاچ رها کردنش هم به خوبی مکس نبود
        برعکس سالهای پیش که بهترین استارت هارو میزد امسال خیلی بده
        حالا یا بخاطر تغیر کردن فرمان و اهرم کلاچشه یا مجموعه کلاچ و گیرباکس فراری به خوبی مرسدس و ردبول نیست امسال

      • Enzo Ferrari sf70h

        1

        4

        دوست عزیز چرا نمیخوای بفهمی که این فتله از کانادا به لین طرف داذه گند میزنه استارت کانادا فاجعه بود رده ازدست داد و برخورد پیش اومد تپ باکو که اصلا گند زد به همه چی هم تعیین خط هم استارت و درادامه هم که با اون حرکت احمقانه کارشو تکمیل کرد تو اتریش تو تعیین خط ازپس بوتاس برنیومد استارتش افتضاح بود و فقط داره غر میزنه که جامپ استارت کرده شما باید خدارو شکر کنی تو اتریش دوربین بیشتر روی همیلتون بود فقط تو سه تا پیچ دور اخر اشتباه کرد درطول مسابقه چه گند هایی زده خدامیدونه اینجاهم که اگه سیستم جلوگیری از خاموش شدن نبود افسانه ی شما ماشینو خاموش میکرد و ابروش میرفت.چند بار تو این مسابقه قفل کرد؟؟ طرف از پیست رفته بیرون تایرشو پنچر کرده شما میگی استراتژی مشکل داره؟؟ نوبری والله

  2. Mehrdad

    32

    5

    بلای که سیلوراستون سر فراری اورد هیتلر سر قوم یهود نیاورد
    باورنکردنیه لاستیک کیمی و سب باهم پنچر شه
    حالم با دیدن این مسابقه بد شد همین…

  3. امیرحسین

    37

    2

    تف به این صدا و سیمای ما،گندشو درآوردن،اسم جانی واکر رو ببینن مردم خطرناکه؟اسم ویسکی رو سانسور میکنن؟به خدا اینا توهین به شعور بینندست و از فحش بد تره،خدا لعنتشون کنه
    از گزارشگر هم که دیگه هیچی نگیم بهتره …
    انگار فراری ها چوپ کردن تو یه جاییش (البته منظورم آستینشه)

  4. سجاد

    24

    2

    واقعا چی باید گفت؟فقط میتونم بگم گند بزنن به این شانس و خاک بر سر فراری یعنی واقعا نمیتونن تشخیص بدن لاستیک مشکل داره چطوری بوتاس اینهمه سریع بود تا جلو زد از فتل 5 ثانیه تو سه دور بعد اختلاف افتاد.مرسدس چی ساخته فراری چی؟جیکار دارن میکنن این تیم فقط دارن گند میزنن به این دوتا راننده.واقعا فراری افتضاحه افتضاحه افتضاح.اولشم که مشکل ترمز داشت فتل.اینهمه زحمت کشید فتل فراری به باد داد.باز خوبه رایکونن شوم شد

  5. محمدرضا14

    28

    3

    سلام . اولا که این نابغه که اورده بودن واسه گزارش قشششششششنگ رو مخ بود . دوما شبکه ورزش همون پخش نمیکرد سنگینتر بود . همش ریپلی بود وسطشم کمی زنده نشون میداد. برم سرمسابقه ……..تبریک به همیلتون و طرفدارش . بنظدم خوششانسترین بوتاس بود که با مشکله فراریا عینه ابخوردن دوموگرفت. وریکاردو هم که واقع بااین شانسش دیگه حاله ادموبهم میزنه . درضمن اقایه محری میگفت فتل خوش شانس . اولا که اذربویجان فتل 10 ثانیه جریمه شد . دوما که هدرست همیلتون دراومد الانم لاستیکه فتل پنجرشد . دیگه خوششاسی لااقل واسه فتل معنا نداره . این کیمی هم واقعا دیگه کفر ادمو دراورد از اوله مسابقه یه دهم ثانیه نتونست فاصلشو کم کنه . جونه مادرتون دیگه ردش کنید بره . اینهمه راننده جون هست بیارید فراری . که فتلم بدونه یه کسی هست که کمکش کنه .

  6. Ah Ferrari

    21

    2

    واقعا لعنت به این شانس و لعنت به این استراتژی.
    چند تا از دوستان از مسابقه قبل ادعا کردند که لاستیکهای امسال خیلی مقاوم هستند و اصلا چیزیشون نمیشه.اگه شانس فراری باشه شاید همون دور اول بترکند.

  7. Amin verstapen

    24

    2

    بازهم سانسورهای تلویزیون بخاطرتبلیغات جانی واکر که مارواز دیدن مسابقه ی قشنگ محروم کردن
    حیف که آقای صباغ نبود
    از کوروش عزیزهم تشکرمیکنم بخاطر گزارش کارشناسانش شانس آوردیم بیژن خراسانی گزارش نکرد وگرنه میگفت دوران فتل تموم شده!
    امیدوارم فراری ها یه فکری بکنن چون حیفه فتل قهرمان نشه چندسالیه که دوستدارم یه راننده ی غیرازراننده های مرسدس اول بشه

      • Amin verstapen

        2

        2

        اولا کوروش عزیز گزارشگر نیس دوما ایشون کارشناسه و واسه تحلیل آورده بودنش حالا چون صباغ نیس زحمت گزارش گردن کوروش افتاده سوما خداییش بی انصاف نباشین اینقد تلویزیون ما سانسور و ریپلای داشت که خود کوروش هم گیج شده بود! من هم باشما معتقدم که ایشون گزارش کردنش زیاد خوب نیس مثل آقای صباغ ولی درکل فکرنکنم هیچکس منکر کارشناس بودنش باشه خاطرم هس آقای صباغ هم که فصل پیش کنار ایشون گذارش میکرد یه سری مساعل فنی وقوانین رو از کوروش میپرسید درکل امیدوارم کوروش رو توی فرمول ۱ ببینیم

  8. mahdavi3d

    20

    1

    به نظرم دنیل ریکیاردو بهترین عملکرد رو نسبت به بقیه راننده‌ها داشت، بقیه‌ای که به نظرم خیلی کار شگفت‌انگیزی ازشون شاهد نبودیم. می‌شه حس کرد فراری‌‌ها به لحاظ موتوری دارن کم میارن و همین موضوع باعث ایجاد تاثیر منفی روی عملکرد راننده‌هاشون هم میشه.
    راستی ممنون از دوستان در فرمول یک ایران بابت پوشش اسکای.

  9. Ahmadreza2004

    18

    2

    یعنی از این بدتر واسه فراری نمیشد
    آخر بدشانسی بودن
    ماشینای ردبول عالی شدن بنظرم
    افسوس از آلونسو و این بخت بدش
    از اولم گفتم هیچ ماشینی تو اینجور پیستا حرف موتور مرسدس نمیشه
    بوتاس رو اَبراس
    منکه دیگه هیچ امیدی به قهرمانیه فتل ندارم با این ماشین ضعیف تر
    امیدوارم فصل بعدی فاصله ی مرسدس با بقیه حداقل بیشتر نشه اگه کمتر نمیشه
    لامصب انگار پرواز میکرد
    یعنی میشه یه روزی فرمول یک مثل موتو 3 بشه؟
    به امید اون روز و تبریک به مرسدسیا و علی الخصوص ICE MAN

  10. محمدرضا14

    18

    6

    بنظرم کیمی فراموشی گرفته . باید بهش بگن که تومسابقه ایی سبقت بگیر جلو سبقت گرفتن ازتو نده . بدون فتل هم تیمیته وبا اختلافه زیاااااااااد داره واسه قهرمانی میجنگه . توکه نمیتونی یه دهم فاصلتو با مرسدسا کم کنی لااقل اجازه میدادی توپیچه یک فتل سبقت بگیره تا تکلیفشو بدونه . نه اینکه هم خودتو اینجوری عقب بندازی هم اخر فتل این عاقبتی بشه .

    • Ali.Shafie.Saber

      10

      16

      چه خبره دوستان.
      میخواین همه دست به دست هم بدن تا اقای فتل قهرمان بشه.
      نمیشه که.
      هر کسی از فتل ایرادی بگیره اون ادم بدرد نخوریه. اخه تا کیمیخواین اینطوری جلو بروید. دیگه دارین از کسی که خودش توی این پیست قهرمان شده و راننده هستش، شما ها ایراد میگیرید.
      کدوم حرف نامربوطی زد؟
      تنها اشکالشمتاَفاوه اینبود که گفت وتل درست است.
      طرف آلمانیه ولی میخوان به انگلیسی نامش را بخوانند نه بزبانی که این نام برایش انتخاب شده.
      دوستان جالب بود حرف ورشتپن که بگین این ماشین اسباب بازی نیست.

      • محمدرضا14

        8

        0

        اینجا اگه واقعا حرفه حق و کارشناسی زده بشه . همه چه مخالف چه موافق ازش استقبال میکنن . اگه به حرفه ما بود خیلی اتفاقا میافتاد ولی واقعا دیگه این حرفایی که فتل خوش شانسه . فلان و بهمان . یک دومیکنن . همین امروز وقتی لویسس از پیت لین اومد بوتاس سرعتشو کم کم کرد و لوییس جلوش دراومد . وخیلی فرمالیته یه دی ار اس کردن . که این زرنگی توتوولفه که جوری سیاستشو جلو میبره که کسی حساس نشه . عکسه فراری . درضمن من خودم طرفدار فراری وفتلم . ولی اوله مطلبم تبریک به لویسس و طرفدارش گفتم . همونجوری که طرفداریه فتل حساسن و گاهی از رویه تعصب زیادی مطلب مینویسن . واسه لوییسم همینجریان هست . امیدوارم مطالبم کسیو ناراحت نکنه .

  11. F2004

    17

    0

    بااین که طرفدارسباستین هستم اما خیلی تو این مسابقه خوب نبود علاوه بر این ترمز و لاستیکاش خراب بودن و کلا امروز بدترین روز فتل تا به اینجای فصل بود استراتژی هم خوب نبود من موندم چرا وقتی به 0.2ثانیه ای ورشتاپن رسید تیم فرستادتش پیت لین؟میتونست تو همون دور سبقت بگیره و دو سه دور هم دیر تربره پیت و لاستیکاش با دوام تر میموندن واینطوری نمیترکیدن؟! کلا مسابقه خوبی بود اما شبکه ورزش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  12. king soltan

    10

    6

    با سلام
    تبریک به هواداران مرسدس یه یک و دو فوق العاده رو دیدم ولی دم بوتاس گرم به نظر من بوتاس بهتر این هیولا را رام کرده از لوییس هم بهتر از رتبه چندم شروع کرد و دوم تموم کرد دمش گرم

  13. Farid

    17

    4

    مسابقه ی واقعا مسخره ای بود. البته از همچین پیست مسخره ای مسابقه ی مسخره هم در میاد. حیف سباستین وتل که هر چی میبافه رو فراری سه سوت در طول مسابقه پنبه میکنه!!! دلم سوخت براش. کیمی رایکونن داشت تمام تلاششو میکرد که حداقل تو این اتوبان به اصطلاح پیست دوم شه ولی فرراری مگه مرده که راننده هاش مقام بیارن!!! مشکل فرراری خود فرراریه نه راننده های بدبختش. اونجا هم مث ایران خودمون پست و مقام رو به پارتیه کلفتر میدن نه لیاقت و توانایی!!!! احتمالا استراتژیست فرراری دیپلم خیاطی داره و بچه خاهره مارکیونه اس!!!! خدا ازشون نگذره

  14. javad-vettel

    23

    5

    چرا واقعا همه از fia گرفته تا همین کوروش یا حتی صباغ همه از همیلتون طرفداری میکنن در حالی که فتل خیلی راننده بهتریه حتی آلونسو هم راننده فنی تری از همیلتونه و همیلتون فقط از موتور مرسدس استفاده میکنه قوانین باید طوری باشه که کسی که توانایی بیشتر داره برنده بشه

    • yaser

      3

      1

      آی گل گفتی ببین داداش مسئله اینجاست که فرمول یک درواقع یک تجارت بزرگ و سود آوره واکثر اسپانسر ها و شبکه های تلوزیونی که قراداد می بندند با فرمول یک همشون انگلیسین و اصلن کل ساختار فرمول یک تا قبل از لیبرتی مدیا انگلیسی ن از ریئسش تا استوارد ها که رئیسش چارلی وایتینگه همه و همه انگلیسی ن و نفوذ وحشتناکی رو فرمول یک دارن دیدین دیگه گروژان گفت هر کی دیگه به غیر از همیلتون بود بهش پنالتی میدادن پس زیاد خودتو ناراحت نکن انیجا ولی داره مرسدس مخصوصا توتو ولف اتریشی به راننده ها ی آلمانی یکم خوب تا نمیکنه البته خدا کنه که وتل بیاد مرسدس همیلتونم باشه اون وقت دوست دارم ببینم رقابت ها . خداییش با این ماشین مرسدس بوتاسم داره همیلتون میگیره ولی فراری متاسفانه انگار دار قافیه رو به مرسدس میبازه بعد از موناکو دیگه فراری فراری اویل فصل نبوده به امید مسابقات بعدی .

  15. رد.رولوشن

    12

    1

    فراری کلمه فرسایش لاستیک را هجی کرد!
    تازه ماشینهای فورس ایندیا چون لپ شده بودند قبل از فتل قرار گرفتند وگرنه همین شش پوئن هم بدست نمیکند.
    بابا بیاید یه استشهاد برای این کویات بنویسیم ،ردبول بیخیالش بشه او پسره فرانسویه را بیاره بجاش ،شاید بخت این هم تو فرمولE باز شد!

  16. F2004

    14

    0

    فتل حتی تو این مسابقه اوت هم میشد منو به اندازه سانسور های افتضاح شبکه ورزش نمیسوزوند؟ طرفداری تابلو کوروش محمد خانی از همیلتون ورشتاپن و حرف های تکراری پشت سر هم همراه با تصاویر تکراری باعث شد من وسطا یه چند دقیقه بخوابم بعد یه سوال دارم جوابش خیلی سادست سوال اینه که پیت استاپ فتل 2.9ثانیه بود وورشتاپن 3.4که فقط نیم ثانیه از دست داد خب حالا یکی برای من حرف محمد خانی رو اثبات کنه که ورشتاپن چطوری تو پیت دو ثانیه از دست داد با توجه به این که رکورد تعویض تایر 1.9ثانیه هست ها؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! مگه قرار بود درعرض 1.4پیت استاپ کنن ؟! دوربین هم که امروز کلا رو ماشین ریکاردو و دو تا ماشین صورتی بود و تو هردور10تا پیچ به زور دیده میشد بقیش چی؟

  17. king44

    15

    2

    تبریک به همه طرفدارای لویز ایول ومتاسفم برای کیمی بعد عمری از وتل پیش افتاده و بود خوشحال بود واون اتفاق براش افتاد خیلی ناراحت بود اصلا جون نداشت جواب همیلتون روبده که چطوررفتی پیت رو سکوهم بی حال بود بازم تبریک حقش بود بوتاس بهترین راننده امروز میشد نه ریکاردو این ممحد خانی اصلا بدرد گزارشگری نمیخوره یجوری حرف میزنه انگار یه عمری تو مسابقات فرمول یک بوده صباخ خوبه اگه درست نوشته باشم

  18. محمد

    7

    13

    شومی جون، راننده ای که 4 بار قهرمان جهان شده باید برای برد همیشه انگیزه داشته باشه. همیلتون تو 2009 و 2013 ماشین رقابتی زیر پاش نبود ولی تو هردوشون هم پول آورد و هم برد.
    بعدشم به نظرت این جوابی که دادی قانع کننده بود؟؟؟

  19. Hanie

    16

    4

    عاره دیگه دیدم که واقعا هر دفه فتل با شانس میاد بالا دیدیم شلنسسو تو این مسابقه و مسابقه هایی که فقط چند دور میخاس تا ببره
    این کوروش محمد خانی با این نظرات کارشناسیش داره حیف میشه
    فک کنم تو اون مسابقه ای که سنا تصادف کرد و مرد کوروش همون موقع داشته تشویقش میکرده

  20. iman

    16

    2

    واقعا چقدر بدبختیم ما تو این کشور.به خاطر یه تبلیغ گند زدن به سراسر مسابقه هیچکس نفهمید چه خبره.ضمنا واسه اون هوادارای عزیز فراری که امروز نا امید شدن بگم که از اول مشخص بود که سیلوراستون مال مرسدسه من امیدم به حوادث بود که بر عکس تمام حوادث برعلیه ماشد.ولی هنوز چیزی تمام نشده و یازده ریس دیگه مونده و قطعا حوادث به نفع فراری هم خواهد بود.آقای محمدخانی هم رسما افتضاح کرد با این گزارش کردن و دو ساعت تمام رو اعصاب بود

  21. Javad f1

    26

    3

    لعنت به زندگی.یعنی چی؟واقعا چی شد؟دو تا ماشین داخل اینهمه ماشین ترکیدن،اونم تو دو دور!چرا؟!چرا باید اکثر فجایع سر فراری بیاد؟ همیلتون داشت کیف میکرد.کیف کن برادر.من برایه کیمی و فتل گریه کردم.کم مونده بود کیمی هم گریه کنه تو سالن انتظار. چرا باید یه تیم آلمانی راننده انگلیسی داشته باشه که بعدش اینقدر بپر بپر کنه! اصلا هیچی نمیتونه منو آروم کنه.آقای محمدخانی و صباغ هم برن حالشو ببرن.

      • Javad f1

        13

        2

        منم امید دارم.مونده پیستای مورد علاقه فتل و فراری.ولی واقعا نامردیه.مرسدس با برتری که داره،شانس بیشترم داره.

      • F2004

        13

        3

        ان شاا..قهرمانی فتل تو 2017با پنج جعبه شیرینی ناپلئونی

      • سجاد

        10

        3

        چون فردی به نام شوماخر آلمانی بود و کلی افتخار براشون آورد
        چون ایتالیا خودش راننده طراز اول نداره ولی آلمان تا دلت بخواد داره.
        چون چون چون……

      • Javad f1

        8

        2

        واقعا؟ما از خدامونه فتل بره مرسدس.فراری هم یه ایتالیایی پیدا کنه.ولی ترکیب مکلارن و همیلتون جالب میشه

      • Meysam..LaFerrari

        4

        2

        @سجاد
        همیلتونم اگه 2000-2004 ماشین شوماخرو داشت 5 بار قهرمان جهان میشد.

      • mojtaba

        2

        2

        جواد جان گل گفتی چقدر دوست دارم فتل بیاد مرسدس ترکیب فتل و مرسدس رویای منه چون عاشق مرسدس و فتلم

    • H_M

      8

      3

      چ نژادپرستی شما!! تو دوره ای ک دهکده ی جهانی نام گرفته استفاده از تیم المانی و فرد بریتانیایی اوج جهان سومی بودنه-__- اسم اون تیم مرسدسه اسم اون فرد انگلیسی هم لوییس همیلتونه

      • Javad f1

        0

        0

        نژادپرستی کیلویی چند؟نژاد پرست انگلیسی هان که هی دارن به خاطر جنگ جهانی، به آلمان گیر میدن.مکلارن حاضره اگه بهترین تیم باشه یه آلمانی رو بیاره؟امکان نداره.سال اولی که همیلتون تو ابوظبی قهرمان شد،ندیدید که پرینس انگلیسی چیکار میکرد؟انگار اونا مرسدسو قهرمان کردن.اون افرادی که اینجورین انگلیسی ها اند.من میگم چرا المانی ها هم مثل اونا رفتار نمیکنن که بفهمن یه من ماست چقدر کره داره.تو برنامه تاپ جیر و گرند تور خدشونو میکشن که کارخونه هاشون رو به المانی ها نزدیک کنن و کلی میگن که ما سریم.در حالی که کل صنعت اتومبیلرلنیشون در حد یه فولکس واگن یا مرسدس نمیرسه.

    • yaser

      3

      1

      منم موندم داداش کلا کسی که طرفدار فرمول یکه از سلطه مرسدس یا هر تیمی خوشش نمیاد دوست داره رقابت رو ببینه البته به غیر آقای صباغ و محمد خانی که همش دوست داره همیلتون ببره واقعا از صباغ بعیده فرمول یک یعنی ندونی که کی پول میگیره ندونی که کی مسابقه رو میبره الان همه میدونستن همیلتون هم پول و میگیره هم مسابقه رو فرمول یک تا موناکو واقعا خوب بود ولی داره مرسدس جدا میشه فراری م داره می مونه امیدوارم من اشتباه کنم چون واقعا نمیخوام این اتفاق بیفته

  22. Ali

    11

    2

    تقصیر فتل بود که پنچر شد؟تقصیر رایکونن بود که پنچر شد؟تقصیر کدومشون بود؟
    نه آقا، ما چشم نداریم و مسابقه رو تو ذهنمون تصور کردیم.شما که تو گاراژ بقل دست آریوابنه نشسته بودی بگو که تقصیر کی بود.

  23. just.jeep

    9

    21

    برای بار چندم:
    با احترام به فتل فن ها
    ایشون باید با بوتاس رقابت کنه اونم برای دومی.البته احتمال میدم تا اخر فصل برای سومی با ریکیاردو رقابت کنه.

    • F2004

      16

      5

      با احترام به تو باید بگم سخت در اشباهی چه بخوای چه نخوای فتل امسال واسه اولی میجنگه و به احتمال زیاد اگه مشکلی براش پیش نیاد قهرمان خواهد شد

    • Javad f1

      14

      2

      یه ضرب المثل مازندرانی هست که میگه: توی شهر اگه پلیس نباشه،قورباغه هم هفتیرکش میشه.
      این جمله کاملا به رقابت بوتاس و فتل اشاره داره.در ضمن ایکاش آلونسو و فتل ماشینی در حد مرسدس داشتن ،اونوقت معلوم میشد که کی تو پیچا بهتره.فتل و الونسو هیچوقت با بهانه مشکل ست اپ خراب نکردن.به عبارت دیگه در اکثر مسابقات در پیستهایه مختلف عالین.برخلاف بعضی ها که بلافاصله وقتی که میبینن که با‌ماشین برتر کم میارن میگن که مشکل ست آپ دارن.

      • lord mahyar

        0

        2

        حرف خنده دار زدن برادره من اتریشو دیده باشی میدیدی ستاپ بده ک لاستیک سمت چپ همیلتون نابود شده بود فشار روش زیاد بود من نمیدونم شما چطور نظر میدین

    • yaser

      8

      0

      اون همیلتون که باید با بوتاس رقابت کنه 10 مسابقه از فصل میگذره با تمام اتفاقات بدی که برا فتل افتاد اومدن سیفتی کار تو چین درست بعد از تعویض لاستیک فتل و از دوم به هفتم در اومدن و ، و استراژی افتضاح فراری تو اسپانیا که فاصله 8 ثانیه ای یه دفعه به صفر میرسه و کوبیدن وشتپن به فتل تو کانادا و یه پیت استاپ اضافی و،و پنالتی آذربایجان و لابی های تمام رسانه های انگلیسی برای محروم کردنش و کمک بی چون و چرای بوتاس از اول فصل به همیلتون هنوز که هنوز همیلتون تون با ابر ماشین مرسدس زیر فتله و اونقت شما میگید فتل باید با بوتاس رقابت کنه یکم با انصاف باشید به امید قهرمانی فتل یا حق

  24. Javad f1

    7

    2

    من نمیدونم چرا گزارشگرای ما اینجورین.اون گزارشگر قبلی که مسابقاتی که صباغ نبود ،گزارش میکرد عالی بود.مسابقات نسکارو میدن بهش.اصلا طرفداریشو نشون نمیده.درضمن خدا هم طرفدار مرسدسه.

  25. دنبال کننده آماتور!!! رقابت های فرمول یک

    10

    1

    مسابقه جذابی بود. بدشانسی گریبان فتل رو گرفت در حالی که می تونست جای رایکونن رو بگیره. بدشانس تا اون حد که ببینید کجای پیست پنچر شد. رایکونن اما خوش شانس بود که فتل هم پنچر شد. ریکاردو تقریبا تمام سبقت هاش رو توی یک پیچ گرفت. بقیه چیکار می کنن!. مرسدس عالی بود هم راننده هاش و هم تیم مرسدس. استراتژی لاستیک بوتاس منو شگفت زده کرد. پنچر شدن هر دو تا ماشین فراری در یک لاستیک مشترک حاکی از اینه که تیم فراری آئرودینامیک ماشین هاش رو تغییر داده بود. وشتاپن اگر پیت لاین زمان از دست نمی داد باز هم موی دماغ فتل می شد. آلونسو و هوندا و حیف از آلونسو . آلونسو با مرسدس بهتره. افسوس. اخلاف یک امتیازی همیلتون و فتل مسابقات بعدی رو جذاب می کنه. تبریک به همیلتون و نیکی لادا و طرفدارانشون.

  26. Ali.Shafie.Saber

    10

    29

    دوستان فــــتــــــل چندم شد؟?
    اگر اعتماد به نفس نبود بعضی ها نابود میشدن.
    به کودکی بنام فتل(نامی است که اینجا هموطنانش برلیش از بعد باکو گذاشتن، از من نیست،) البته بخاطر تغییر ملیت بنده متاسفانه با این شخص به نحوی هموطن میشوم.
    به کودکی بنام فتل اگر کسی حرف بزند اون ادم میشود بدترین. جالبه تا قبل از این گیر دادین به صباغ، ای خدا این هواداران فتل شاهکار هستن.
    به زور میخوان بگن این بهترین راننده است. خوب نیست.رایکونن را میگن از سکو چشم پوشی کن کمک کن فتل بیاد بالا. اینطوری بهترین راننده است؟
    وقتی با هم تیمی خودش نتوانست رقابت کند، وقتی استارت اگر نمیزد بهتر بود.فتل که اصولا مثل پیرزنان غر میزند ببینید با مکس بیچاره چه کرد که صدایش در نیامد. دیگه در خودتان را گول زدن اینقدر ماهر شدین که اینرا هم میگین تقصیر نداره؟ همه دنیا با فتل بد هستن دیگه درسته؟
    خوب اگر اینطور است برود خودش را درست کند، کنی طبیعی باشد. کاری که با همیلتون کرد به زیبایی سرش امد. او را از سکو انداخت، اینجا هم مهارتش به کمکشامد، جایی که باید می امد برای تعویض لاستیک نیامد واین بلا سرش امد.
    دوستانی که از موفقطت بتاس ناراحتن، بدونید اتفاقا داره نشان میده استعدادش را داشته و بهش بها داده شده.
    توی هر اماری نگاه کنید همیلتون در کنار اسطوره ها است. من واقعا نمیدانم اسن فتل را به چیش مینازن. زه همان چند بار قهرمانیش؟ که اخریش را خودش یادش نمیاد.؟
    جای میشائیل کی امده وجداننا…
    مرسدس عم دیگه شورش را در اورده، بیخود میکنه اینقدر ماشین رویایی درست میکنه، تازه روغن هم نمیسوزاند.
    همیلتونیها، تبریک به شماها.
    وای اگر بوتاس نایب قهرمان بشه. خواندن دارد نظرات عاشقان کودکی بنام فتل.

    • Javad f1

      21

      3

      تو تعین خطا:فتل ۷_۳رایکونن.
      همیلتون۶_۴بوتاس.
      تازه باید گفت که امتیازای فتل دو برابر رایکوننه.و در ضمن اونیکه نمیتونه حریف همتیمیش شه همیلتونه.
      درضمن رکوردای فتل:بیشترین قهرمانی دریک فصل در کنار شوماخر با ۱۳ قهرمانی.بیشترین پول پوزیشن در یک فصل با ۱۶ تا از ۱۹ مسابقه.جوانترین قهرمان جهان.۴ دوره قهرمان جهان.نفر ۴ بیشترین پول.نفر ۲ تعداد کلی قهرمانی درکنار پراست.برو یکم تحقیق کن بعد حرف بزن.شمایید که دارید خودتونو نابود میکنید که بگید همیلتون سره.در ضمن هیچکی با فتل بد نیست بجز انگلیسی ها.تازه خود انگلیسی ها هم همشون نه.در ضمن بیشترین دستمزد هرو هم میگیره چون بهترینه.و در ادامه باید گفت فتل بجز سالی که به ریکاردو باخت،و سالی وبر دوم شد، بقیشو با اختلاف عجیبی همتیمی شو شکست داد.همیلتون کدوم فصل با اختلاف هم تیمیشو شکست داد.تازه یه ۲ بار شکست خورد.من به نظرم فتل همیلتون و آلونسو بی نظیرن ولی این حرفا رو زدم که شما بی جواب نمونید

    • Farid

      17

      4

      اقای مستررررر فرام جرررررررمنی !!! بابا المانیو الا اصل!!! تو اصن تو این کانال چی کار داری؟؟!!!! اسم کانال f1 iran هستش. شما که فررررررام جررررررررمنی تشریف دارین واسه چی اینجا نظر میدی!!!!؟ اخه تو اومدی از بهترین راننده ی f1 ایراد میگیری؟؟!!!! از قهرمان چهار باره جهان؟!!! از کسی که با ماشین و موتور ضعیف تر پوست همیلتونو کنده؟!!!! اخه تو از f1 چی میفهمی؟!!!! چند ساله f1 رو دنبال میکنی. طرفدارای وتل چهار برابر همیلتونن . همشون منگ تشریف دارن و شما عقل کلی؟؟!!!! برو داداش برس به درس و مشقت و از چیزی که سر در نمیاری دربارش قضاوت نکن. اگه همیلتون راننده باشه بوتاسه تازه وارد دو روزه به چالش نمیکشدش!!! راننده نامبر وان باید بلد باشه تو شرایط برابر هم تیمیشو مات کنه!!! کاری که سب همیشه داره انجام میده. البته استثناعات رو در نظر نگیر .

      • iman

        1

        2

        براوو عالی بود.کاملا موافقم بانظرت

    • Hanie

      14

      3

      اگه پنچر شدن تایر فرسوده به خاطر کم بودن مهارته پس لابد خراب شدن قطعه ی محافظ سر و گردن ماشین همیلتونم به خاطر مهارت کمشه|=
      دیگه غیر منطقی نباشید

    • Ibz3770blue

      0

      3

      داداش یکدونه ای
      داداش دمت گرم
      داداش سرور و سالاره مرسدس
      راستی ما که به روی خودمون نیاوردیم
      تو آلمان ملت در مورد روغن سوزوندن فراری ….اونهام بروی خودشون نمیارن ؟؟؟
      راستی فقط مرسدس

    • شاهین

      6

      0

      خدایی خیلی دوست داری بگی تو خارج هستیاااا ??? هر بار پست میزاری میگه من آلمانم من آلمانم
      داداشام منم تو اتیوپی هستم داریم از بی آبی و غذا میمیریم we love you pmc

  27. The Last Phenom

    9

    0

    غیر از اول و آخرش مسابقه خسته کننده ای بود.
    اولش گفتم برم از شبکه ورزش ببینم همون استارت مسابقه که دیدم به پیچ یک نرسیده سانسورها رو شروع کردن اومدم سراغ سایت و بقیه مسابقه رو بدون مشکل و قطعی تصویر از سایت خوب f1iran دنبال کردم.
    نمیدونم دوستانی که از شبکه ورزش دیدن چیزی هم از مسابقه فهمیدن یا نه چون تو اکثر شات ها جانی واکر دیده میشد .
    باید یه تومار جمع کنیم بفرستیم FIA که جانی واکر رو از اسپانسرهای فرمول یک حذف کنن تا راحت بشیم.
    در مورد مسابقه هم چیزی نگم بهتره!!!!!!

  28. Ahmadreza2004

    15

    4

    طرفدارای همیلتون انقد متعصبانه حمایت میکنن که یادشون رفته خود همیلتونم از این مسابقات بدون رقیب بدون سبقت بدون دفاع و تکراری خسته شده
    یادتون نره اینا بهترین راننده های دنیا هستن و دلشون میخواد برتری خودشون به راننده های دیگه نشون بدن نه برتریه ماشیناشون به همدیگه

    • lord mahyar

      0

      4

      چون عرضه داره همیشه اوله این عرضس برادر من همیشه اوله واسه خودش تک و تنهاس عرضه میخواد یارو اومده یجوری از فتل میگه انگار فتل نونه اینو میده فتل خوبه ولی همیلتون خوبتر دورهای پوله همیلتون دیدن داره همه معتقد هستن همیلتون عالی دنده عوض میکنه شما بگین غول مرسدسه هه این غولو رزبرگم داشت بوتاسم داره همچین دوره پولی بزنن دیگه همه چی ماشین نیس بعضی چیزارو باید قبول کرد

    • erfan

      6

      3

      یک جوری نوشتی انگار تقصیر همیلتونه این طوری قهرمان میشه .
      بله درست اصلا قهرمانیه جذابی نیست.
      اما این شیرین کاری های بقبه به تیم ها ومنظم نبودنشون باعث همچین قهرمانی های بی جذابیتی از طرف یک تیم منظم ومتقاعد وسرسخت شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Ahmadreza2004

        9

        1

        چجوری گفتم دوست عزیز؟
        رقابت اول دنیا باید جذاب باشه نه انقد تکراری و قابل پیش بینی
        کسی نگفت تقصیر همیلتونه
        شما تو موتور سواری دقت کن هردفعه یکی برنده میشه
        چرا؟
        چون موتورا تا حد زیادی نزدیکن به هم
        این نشون میده موتورسوارا واقعا تو یه رده هستن از نظر مهارت
        اما اینجا تو فرمول یک واقعا کسی نمیدونه که برتره؟
        وقتی بوتاس میاد یهویی تو کورس قهرمانی پس این احتمال وجود داره بقیم بتونن خوب نتیجه بگیرن
        من واقعا دلم میخواد راننده های فراری مرسدس و ردبول با یه ماشین مشابه مسابقه بدن تا معلوم بشه کی مهارتش بیشتره ؟
        کی واقعا بهترین رانندس
        مثالش برنامه ی تخت گاز
        یه بخشش بود مهمون راننده ی فرمول یک بود
        اگه اشتباه نکنم شرایط آب و هوایی یکسان بود که ریکیاردو بهتر از همیلتون دور زد

  29. Sepehr_Seb5

    15

    4

    طرفدارای فراری ناامید نباشید فتل برمیگرده و بدجور نفس مرسدسا و همیلتون میگیره. تو این پیست اگه پالمر هم پشت ماشین مرسدس بود سکو میگرفت.
    هنوز نصف مسابقات مونده و این رقابت نابرابر مرسدس و فراری ادامه داره.
    به امید موفقیت فراری و فتل

  30. Peyman

    3

    6

    سلام دوستان
    من ن طرفدار فراری ن مرسدسم
    فقط ی چیز بگم به بعضی از فراری فن ها اقا خواهشن هی نگید استارت عالی میزنه و اپدیتش بیاد عالی میشه و …. الان چند مسابقه هست که فتل تو استارت جایگاه خودشو حفظ کنه شاهکار کرده یا مثلا این اپدیت فراری نتیجه خوب نشد که هیچ بدترم شد
    یک نکته هم در مورد مرسدس باید گفت اینه که فرق نداره کی رانندش باشه در هر صورت میتونه برا قهرمانی بجنگه
    با این وضعیت مرسدس قهرمان تیمی میشه که راننده هاش تو جدول یک دو میکنن و قطعا همیلتون قهرمان خواهد شد
    تبریک به طرفداران مرسدس و همیلتون

    • Mehrdad

      7

      1

      البته معلوم نیست هنوز فراری از اپدیت استفاده میکرده یا نه
      شما لینکی خبری در این مورد خوندین؟
      اگر با اپدیت بود این فاصله همون موتور قبلی رو بزارن بهتره این موتور این مسابقه فاجعه بود
      فتل هم حق با شماست من یکی که از طرفدارهای شدیدشم میگم استارت زدنش خیلی بد شده امسال

  31. sajaddd

    9

    12

    به نظرم همیلتون همواره نشون داده راننده بهتريه تا و تل و طرفداراي بهتری هم داره حداقل تو ایران و بهترین راننده این مسابقه هم بدون شک ريکياردو بود که از آخر شروع کرد وپنجم تموم کرد الان اگه و تل این کارو کرده بود گوش فلک وکرميکردن طرفدارانش که فتل فلان وبهمان

    • Farid

      11

      4

      چطوری نشون داده این بهتر بودنو اونوقت؟؟!!! میشه ما رو از جهل و تاریکی نجات بدین و روشنمون کنین که چطوری نتیجه گرفتی وقتی همیلتون با موتور و ماشین قوی تر هنوز زیر وتله در نتیجه راننده ی بهتریه؟؟!!! در ثانی طرفدارای وتل تو ایران چهار برابر طرفدارای همیلتونن. یعنی اون خیل عظیم طرفدارای بسیار بیشتر وتل مشکل دارن و چهار تا طرفدار همیلتون اخرشن!!؟؟؟ خودت تنهایی به این نتایج رسیدی؟!!!! چرا تو یه ستون طنز نمیزنی تو همین کانال f1 تا برو بچ حوصلشون سر نره و یه خورده بخندن!!!!!

  32. Mrkh

    5

    9

    مسابقه عالی بود. کی فکرشو لویس کبیر تو یه مسابقه به یک امتیاز فتل برسه. بالاخره یه مسابقه حق به حقدار رسید.تیمی که قوی تره باید برنده بشه نه با ایشالا ماشالا یه راننده با خوش شانسی قهرمان بشه.
    در کل رقابت واقعی از الان شروع میشه. تقريباً تعداد پیست هایی که مناسب مرسدس و فراریه از اینجای فصل برابره. به امید پیروزی همرتایم .

    • mojtaba

      9

      4

      طوری نوشتی لوییز کبیر در یک مسابقه به یک امتیازی فتل رسید که آدم فکر میکنم چی شده بله به یک امتیازی رسید ولی بخش بزرگی از این کاهش فاصله به خاطر پنچری لاستیک فتل و رانندگی خوب بوتاس برمیگرده

  33. AhmadSam

    7

    2

    سلام .به نظر من فراری بدشانسی نیوورد بلکه استراتژی غلط استفاده کرد چون اگه بد شانسی بود نباید دوتا رانندش توی دور ۵۰هم لاستیک میترکوندند.شاید برداشت غلط از مسابقه اتریش که فکر کردند لاستیک های امسال استقامتش زیاده و میتونه تحمل داشته باشه ولی برعکس مرسدس با یک استراتژی درست راحت یک و دو کرد

  34. iman

    14

    4

    مجبورم بار دیگه به هوادارای لوییز کبیر????یادآوری کنم که راننده بزرگ شما با ماشین برابر سابقه باخت به باتن و رزبرگ رو داره که با ماشین برابر عیار راننده ها مشخص میشه نه با ماشینی که تو یک دور نیم ثانیه سریعتر باشه که اینجا نه فقط همیلتون و بوتاس که اکبر گاریچی هم مدعی میشه.ضمنا به اون آقای شفیعی از آلمان که مشخصه کارشناس خبره ای هستن یادآوری کنم که اون فتلی که شما بچه خطاب کرد چهار با قهرمان جهان شده و قهرمان خیالی شما سه دور.حداقل بذار ببین امسال قهرمان میشه که به حد اون بچه برسه کوچولوی شما

    • just.jeep

      0

      4

      بوتاس که از پیت با لاستیک سوپر سافت اومد بیرون رانندگان فراری برای حفظ جایگاهشون فشار زیادی اوردن و نتونستن استفاده بهینه ای از لاستیکاشون بکنن.
      بعضی از دوستان دیگه از فتل افسانه ساختن کم مونده بگن توی روم باستان و یونان الهه فرمول یک وجود داشته به اسم فتلیس.میبرین همیلتون راننده نیست میبازید همیلتون راننده نیست.از ورشتاپن نتونست سبقت بگیره لاستیکاشم که دود کرده.
      جمله اخر:فتل باید برای سومی با رانندگان ردبول و در حوشبینانه ترین حالت با بوتاس برای دومی که بعید میدونم.

      • Sepehr_Seb5

        6

        0

        شمایی که اینقدر متعصبانه نظر میدی لوییز جونت هم که تو اتریش بیشتر از 10 دور پشت کیمی بود و آخرم نتونست ازش سبقت بگیره!?

  35. Hamed

    2

    2

    متاسفم اینو میگم ولی واقعاً سطح طرفدرای فرمول 1 تو ایران بسیار پایینه و بخش زیادی از کامنتایی که تو این سایتم میبینی یه مشت نمونه خرواره آدم بیزار میشه از فعالیت تو این مدل سایتا
    یادش به خیر یه زمانی تو TT وحتی تو f1faniran با اینکه هیچ وقت پخش زنده از تی وی ملی در کار نبود و در به در این کانال اون کانال بودی برای یه پخش زنده حتی غیر انگلیسی واقعا سطح و درک بچه ها از f1 و بحثایی که میشد قابل مقایسه با اینجا نبود حیف که دیگه فعالیتی ندارن
    طرف دوتا ریس f1 میبینه میاد اینجا درباره بهترین راننده های جهان که کلاس رانندگیشون سالهاس ثابت شدس و درباره استراتژی تیمی که دوزار ازش سر درنمیاره و خیلی چیزای دیگه نظر …شر میده

    ریسم مشخص بود همیلتون کسی نیست که اینجا وا بده
    دوتا پیست هستن که گاهی با ماشین بهترم شاید نتونی حریف همیلتون بشی یکی سیلوراستونه یکی هم کانادا (و تا حدی آستین تگزاس ) حالا حساب کنید سلطان این پیستا تو عصر مدرن بهترین ماشین رو داشته باشه و روز خوبشم باشه . اون دور آخر دیروزش تو Q3 که دیوونه کننده بود
    میشه از همیلتون متنفر باشی هیچ احساسی بهش نداشته باشی و یا عاشقش باشی ولی کسی که توانایی رانندگیش رو زیر سوال میبره و فقط ربطش میده به ماشین زیر پاش رک و راست بهش بگم هیچی از فرمول 1 بارش نیست در مورد توانایی های فتل هم اگر کسی شک کنه همین حرف در موردش صادقه

    ضمناً از اون ور خود فتل هم معمولا تو سیلوراستون خوب نبوده تو ردبولم که با مارک وبر هم تیمی بود همیشه همه جا وبر رو محو میکرد ولی تو سیلوراستون وبر براش شاخ بود

    متاسفانه مشخصه که فراری تو in-season development از مرسدس عقب افتاده و اگه تو نیم فصل حرکت خاصی نزنه مخصوصا رو موتورش همیلتون و مرسدس درست شبیه چیزی که ردبول و فتل تو نیم فصل دوم 2013 پیاده کردن و همه رو رنده میکردن پتاسیل همچین کاری رو دارن
    با این ماشین فتل شانس بردش فقط تو مجارستان و سنگاپور (پیست تخصصیش) بالاس و شاید تو سوزوکا هم یه شانسی داشته باشه
    ولی اون ور اسپا ،مونزا ، آستین ، مکزیکوسیتی ، سپنگ مالزی و یاس مارینا همه اول به مرسدس چشمک میزنن . برزیلم که همیشه برای همه یه جور قمار بوده و غیر قابل پیش بینی
    با این همه هنوزم فتل شانس قهرمانی داره اولاً با همه اینا هنوزم تو جدول راننده ها اوله و اینکه برد تو مجارستان میتونه خیلی از نظر روحی برا خودش و کل تیم فراری روحیه بخش باشه و جدا از این ساپورت فراری از راننده اولش همیشه بیشتر از هرتیم دیگه ای تو f1 بوده نمونش آلونسو تو 2012
    که جدا از عملکرد حیرت آورش تو اونسال فراری هم با چنگ و دندون شانس قهرمانیش رو تا روز آخر براش حفظ کرد و خداییش چنتا آپدیت خوب داد رو اون ماشین داغون اوایل اون فصل پس میشه خوشبین بودکه این اتفاق برای فتل هم بیفته

    • Ahmadreza2004

      3

      3

      شماهم که کمک غیر قابل انکار موتور مرسدس به همیلتون ندیده میگیری متاسفانه چیزی بارت نیست
      البته ببخشید ها چون رک و راست گفتی منم مجبور شدم رک جواب بدم

      • Hamed

        0

        0

        شمام اول درست کامنتو بخون بعد بیا نظر بده
        منظور من اونایی هستن که موفقیت همیلتون رو فقط به ماشینش ربط میدن
        یه کلمه در مورد ندید گرفتن تاثیر ماشین مرسدس نگفتم فقط صحبتم درباره توانایی خود همیلتونه که به شکل مسخره ای چون داره بهترین ماشین رو میرونه انکار میشه یا حتی توانایی یه راننده خوب مثل بوتاس
        من هیچوقت نه از مرسدس خوشم اومده نه از شخص همیلتون ولی حقیقت رو انکار نمیکنم
        توانایی این راننده سالای 2007 2008 وقتیکه فراری و مک لارن با ماشینای برابر رقابت میکردن ثابت شد به همه
        از اون ورم هیچ وقت از کسی بت نمیسازم بگم بی نظیره همین راننده با اینکه دوسال جنسن باتن رو شکست داد ولی سال 2011 زیر سایه باتن محو بود
        حتی در مورد آلونسو راننده مورد علاقمم بت سازی بیهوده نمیکنم و هنوزم معتقدم خود آلونسو سال 2010 اول از همه به خاطر خودش و ریس ضعیفی که اون شب تو ابوظبی داشت قهرمانی فصل رو باخت تا استراتژی بد فراری
        یا از کیمی خیلی خوشم میاد و دوس دارم تا f1 هست کیمی هم باشه ولی معتقدم فراری داره بهش لطف میکنه که هنوز برای مارانلو میرونه
        یا همین فتل که یه فصل ضعیف رو تو 2014 جلوی ریکیاردو سپری کرد ولی دوباره با فراری خودش رو ثابت کرد به همه

    • دنبال کننده آماتور!!! رقابت های فرمول یک

      0

      0

      منم از اون دسته هستم که چیزی بارم نیست ولی جدا از توانایی های همه ی راننده های فرمول یک، این ماشین های مرسدس هستند که از وقتی سیستم توربو 1600 سی سی v6 اومده دارند یکه تازی می کنن دقیقا از سال 2014. همه راننده های فرمول یک تقریبا در یک سطح هستند. فتل هم با رنو ردبول قهرمان شده همون که همیلتون می گفت آرزو داره پشت یکیش بشینه v8-2400cc. من که چیزی بارم نیست ولی اینو یادمه شما چی؟

      • دنبال کننده آماتور!!! رقابت های فرمول یک

        0

        0

        اگر قرار باشه راننده ها با هم مقایسه بشن یکی مثل مونتویا از همه جسورتره و مایکل شوماخر از همه باهوش تره. فتل هنوز بچه ست. ولی همه راننده های فرمول یک اعجوبه هستند. یک ساعت و نیم با تنش و استرس بالا رانندگی کردن کار هر کسی نیست. فیزیک بدنی بالا می خواد. حتی کوبایاشی ژاپنی هم در سطح فرمول یک هست. شاید با مرسدس پودیوم می گرفت یا روبرت کوبیکای لهستانی. مایکل شوماخر با فراری پنج دوره قهرمان شد چون فراری یکه تازی می کرد. رنو اومد با آلونسو نوار پیروزی های فراری و مایکل شوماخر رو پاره کرد. جنسون باتن زمانی با مرسدس قهرمان شد که مرسدس با راس براون یکه تازی می کرد. فتل با رنو ردبول قهرمان شد ولی اگر یادتون باشه پیست کانادا که بارونی بود جنسون باتن از آخر اومد و قهرمان پیست شد تا حدی که فتل دستپاچه شد و ممکن بود از پیست بره بیرون.

  36. king44

    0

    4

    اقایون زیاد بحث نکنید همیلون اول میشه وبوتاس دوم وتل بخاطر اینکه ماشینش در حد مرسدس نیست سوم میشه ها فقط بخاطر ماشینش خودش خیلییی قویه خیلیییییی

  37. iman

    0

    0

    بابا پروفسور، کارشناس، همه رو مات و مبهوت کردی با این اطلاعاتت از فرمول یک.هیچکس تماشا نمیکرد مسابقاتو غیر از شما و هیچکس هیچ چیز نمیدونه به غیر از تو حامد خان.خیلی بابا کارت درسته

دیدگاه خود را بیان کنید