فرمول یک ایران – در نهمین مرحله فرمول یک 2017 والتری بوتاس جلوتر از فتل و ریکاردو پیروز مسابقه اتریش شد.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک اتریش 2017؛

16:32 : مسابقه شروع شد و والتری بوتاس استارت خیلی خوبی داشت
در پیچ اول مکس ورشتپن با فرناندو آلونسو برخورد کرد که هر دو راننده از دور مسابقه خارج شدند. رومن گروژان نیز استارت خیلی خوبی داشت و به رده چهارم صعود کرد.

فرمول یک اتریش 2017

فرمول یک اتریش 2017

16:36: کیمی رایکونن از رومن گروژان سبقت گرفت و به رده چهارم رفت

16:39 : دلیل برخورد آلونسو و ورشتپن، دنیل کویات بود که در ترمز گیری پیچ اول نتوانست خودروی خود را کنترل کند و به آلونسو برخورد کرد که آلونسو هم به صورت دومینو وار به ورشتپن برخورد کرد.
کویات پناتی عبور از پیت لین دریافت کرد

16:42 : همیلتون با سبقت های متوالی به رده پنچم امده، رومن گروژان که استارت خیلی خوبی داشت حال در رده ششم است.
16:50 : مسابقه بدون اتفاق خاصی در حال پیگیری است

16:57 : کیمی رایکونن و لوئیس همیلتون در حال جدال با یکدیگر هستند.

17:08 : کوین مگنوسن به دلیل ازدست دادن موتور از دور مسابقه کنار رفت

17:09 : لوئیس همیلتون به پیت استاپ رفت و لاستیک اولترا سافت را بر روی ماشین خود نصب کرد

17:12 : دنیل ریکاردو نیز به پیت استاپ رفت. تیم فراری نیز از سباستین فتل خواست که به پیت استاپ بیاید تا لاستیک های خود را تعویض کند

17:20 : مسابقه بدون اتفاق خاصی در حال پیگیری است

17:25 : در رادیو تیمی به کارلوس ساینز گفته شد که به گاراژ بیاید تا ماشین او را از تیم او خارج کنند

17:47 : مسابقه در دور 64ام پیگیری میشود و هچنان والتری بوتاس پیشتاز است. فتل و ریکاردو هم دوم و سوم هستند

17:53 : سه دور تا پایان و رقابت به اوج خودش میرسه حالا فتل در موقعیت سبقت از بوتاس و همیلتون در موقعیت سبقت از ریکاردو قرار میگیره.

سباستین فتل و والتری بوتاس گرندپری اتریش 2017

سباستین فتل و والتری بوتاس گرندپری اتریش 2017

17:55 : مسابقه به اتمام میرسه و بوتاس پیروز مسابقه اتریش میشه.

جدول نهایی مسابقه فرمول یک اتریش 2017

Posرانندهتیمزمان
1والتری بوتاسمرسدس1:21.48.527
2سباستین فتلفراری+0.658
3دنیل ریکاردوردبول+6.012
4لوییس همیلتونمرسدس+7.430
5کیمی رایکوننفراری+20.370
6رومن گروژانهاس+1.13.160
7سرجیو پرزفورس ایندیا1 lap
8استبان اکونفورس ایندیا1 lap
9فیلیپه ماساویلیامز1 lap
10لنس استرولویلیامز1 lap
11جولیون پالمر رنو1 lap
12استافل وندورنمک لارن1 lap
13نیکو هالکنبرگرنو1 lap
14پاسکال ورلاینسائوبر1 lap
15مارکوس اریکسنسائوبر2 lap
16دنیل کویاتتورو روسو3 lap
17مکس ورشپتنردبول-
18کوین مگنوسنهاس-
19کارلوس ساینزتورو روسو-
20فرناندو آلونسومک لارن-

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

114 دیدگاه

    • سجاد

      6

      1

      تسلیت به صباغ که داره خراب میکنه با بعضی حرفاش.از هرکی تعریف میکنی و یه مدت خوبه خودشو خراب میکنه.آخه چقدر طرفداری از همیلتون اونم یه گزارشگر رسانه عمومی.فکر کنم حرفای رادیویی همیلتونم بهش اضافه میکرد به نفعش میگفت تو آذربایجان هی میگفت چقدر فتل خوش شانسه والا ما شانسی ندیدیم و مرتب اصرار داشت بگه ماشین همیلتون خرابه.امروزم که همه شاهد بودید.ایشون خیلی خوبن و باسواد پس اگه میشه لطف کنن بیشتر رعایت کنن تا لذت ببریم

  1. محمدرضا

    41

    5

    اگه فراری و فتل اینهمه تایم از دست نمیداد تا پیت لینه اول اینجوری واسه قهرمانی لنگه یه دور نمیموندن . تا اول بشه . کیمی هم که کلا باس بره خونه نشینی . بااین رانندگی گند زد به قهرمانیه فراری

  2. Amin verstapen

    31

    8

    مکس باز هم بدشانسی آورد وقتشه که به فراری بپیونده چندمین پودیوم ریکیاردو . مرسی آقای صباغ
    کاش بارون میومد. مسابقه خیلی سبقت نداشت اگه دودور دیگه مسابقه ادامه پیدامیکرد فتل اول بود باتوجه به موتور قویتر مرسدس کار فتل عالی بود.

  3. Ahmadreza2004

    36

    18

    ای خدااااا
    آخه این انصافه بوتاس از ناکجا آباد بیاد و فقط به واسطه ی ماشینش از این همه قهرمان جهان سبقت بگیره؟
    چیزی که جالب بود اینکه مرسدس با لاستیکای داغون بازم سریعتره
    امیدوارم فصل بعد عدالت بین ماشینا برقرار بشه تا همه منصفانه مسابقه بدن

    • SF70H

      31

      7

      دوست عزیز این مسابقه نشون داد مرسدس فقط بخاطر موتوره که الان صدرجدوله همیلتون با اولتراسافت نتونست از ریکاردو سبقت بگیره اتومبیل مرسدس به شدت روی نگهداری تایر مشکل داره و چقدر فراری خوب مدیریت کرد تایرهارو رایکونن بیشترین دور رو با اولتراسافت زد و با سوپر سافت سریعترین تایم ردبول رینگ رو زد و چقدر فراری با سوپرسافت سریعتره اپدیت موتور میتونه ورق رو به نفع فراری برگردونه

      • محمد

        4

        2

        تو پنج شش دور اول مسابقه قطعا خاطرتون هست که بوتاس یک 6 ثانیه فاصله باز کرد …و بعد از پیت استاپ بود که فتل بواسطه پیت استاپ توانست به بوتاس نزدیک بشه
        منطق هم خوب چیزیه

      • SF70H

        2

        3

        محمد
        دوست عزیز به واسطه ی پیت استاپ بوده؟؟ همه ی دنیا میدونن فراری با سوپر سافت سریعتره واتومبیل فراری هم طوری طراحی شده که خوب بتونه تایر رو مدیریت کنه البته نوع رانندگی هم نقش زیادی در نگهداری تایر میشه فتل با تایر کهنه تر نسبت به بوتاس هردور بهش تزدیکتر میشد و اختلاف رو به 0/6 رسوند دوست عزیز مسابقه رو ندیدی نظر نده خب کجا تو 5_6 دور 6ثانیه اختلاف داشتن منطق هم خوب چیزیه و اینکه ادم مسابقه رو ببینه و بعد کامنت بذاره از اونم بهتره

  4. saeedsl1

    21

    9

    چ مسابقه قشنگی….

    برای اینک ی مسابقه قشنگ باش حتما لازم نیست فتل یا همیلتون ببرن

    بوتاس عالی کار کردو مطمئنم بعد از همیلتون و فتل ک از فرمول کنار برن اون مدعی اول خواهد بود چون امروز ثابت کرد بهتر از همیلتون ن ولی در حدش میتونه باش

    فشتپن و ناندو هم واقعا بدشانس بودن

    کلا مسابقه قشنگی بود…

    • king soltan

      7

      6

      با سلام
      من کاملا باهاتون موافقم متاسفانه تو این سایت انگار قراره فقط فتل اول شه یا هیملتون من بارها گفتم بوتاس راننده خیلی خوبیه و بهتر از لوییس تونسته از ماشینهای این فصل بیشترین استفاده را بکنه چه عیبی آخه داره که ایشون اول بشه بعد یکی میاد می گه کار خاصی نکرد….واقعا موندم چی بگم اگه کار خاصی نکرد چرا بقیه نتونستن بگیرنش و … من بارها گفتم من به شخصه طرفدار تیم هستم نه راننده خاص من طرفدار تیم مرسدس هستم چه اول بشه چه آخر ولی واقعا خیلی از کاربران خیلی کم لطف هستن به هر حال مسابقه زیبایی بود و بوتاس من از الان هم می گم نباید دست کم گرفته بشه

      • Amin verstapen

        9

        1

        دوست عزیز چندتا دلیل واست بیارم که بوتاس خودش به تنهایی اول نشده؟!
        من جزء کسایی هستم که بارها وبارها نظراتمو توی سایت بدون ذره ای تعصب و جانبداری اعلام کردم اینو قدیمه های سایت شاهدن الانم میگم استارتش بی نظیر بود شاید رکورد سریعترین عکس العمل رو دراین فصل به خودش اختصاص بده حالاتو گوش کن آقای king soltan
        ۱: هوای تمیز جلوی بوتاس که باعث میشه
        ۱_۱مصرف سوخت کمتر بشه درنتیجه راننده دکمه ی قدرت موتور اتومبیل رو روی حداکثر بذاره وازتمام شدن سوخت نگران نباشه
        ۱_۲ هوای تمیز جلوی بوتاس که باعث میشه درپیچ ها دچار کم فرمانی نشه و حداکثر گریپ یا چسبندگی رو داشته باشه .
        ۲: داشتن پل پزیشن وشروع کردن مسابقه از رده ی اول خواه ناخواه راننده رو درموقعیت برتری نسبت به بقیه قرارمیده وبصورت بالقوه شانس اول شدنشو بیشتر میکنه وگرنه چرا همیلتون نتونست اول بشه؟! دیدید۵رده پنالتی چقد مهمه توی فرمول یک؟!
        ۳: داشتن قویترین موتور چند فصل اخیر مسابقات که برتری محسوسی نسبت به بقیه ایجاد میکنه
        ۴: استراتژی اول تیم برای بوتاس چون شانس اول شدنشو بیشتر میدونستن والبته قهرمانیه تیمی براشون مهتربوده
        ۵: راننده های لپی که بدون چراغ آبی به بوتاس راه دادن ولی جلوی فتل مقاومت کردن.
        بازم بگم یا کافیه؟!
        اگه میگم جز استارتش که منم میگم فوق العاده بود کار خاصی نکرد بی دلیل نبوده من طرفدار فتل نیستم ولی معتقدم اگه مسابقه بیشتر ادامه پیدامیکرد اونوقت عیار بوتاس مشخص میشد که چندمرده میتونه جلوی بوتاس دوام بیاره!

      • محمد

        1

        4

        دوست عزیز کینگ سلطان من هم با شما صد در صد موافقم و برای من هم اول تیم مرسدس مهمه و بعدش راننده
        امروز برای هشتمین بار بود که در این فصل بوتاس برای مرسدس روند و عاااااااااااالی بود

  5. mahdavi3d

    20

    3

    این، اون بوتاسی هست که دوست داشتم ببینم. براش خوشحالم.
    و اما! نتیجه تکراری عجیب: دنی ریک باز هم روی سکوی سوم و ورشتپن بیرون!!
    در کل به نظرم نتایج بدی نبود، امتیازات صدر جدول کلی فشرده‌تر شد که خوب هست هر چند فراری باید خودش را برساند وگرنه ممکنه رده نخست رو از دست بدن.

    • Sinaaaaaa

      19

      3

      چه ربطي به استرژي داشت؟ لوئيس پشت ريكياردو گير كرده بود و كيمي فضاي باز و هواي تميز جلوش داشت اما هر دور فاصله اش بيشتر ميشد فقط يك دور خوب زد فاصله كيمي و لوئيس وقتي كيمي رفت به پيت را مقايسه كنين با آخر مسابقه… اونم با لاستيك نو كيمي و لاستيك هاي وحشتناك لوئيس…. من واقعاً طرفدار كيمي ام اما از كانادا به اينور دوباره شده مثل اول فصل

      • mojtaba

        1

        5

        من حدس میزنم مشکلی داشته وگرنه این فاصله با همیلتون به نظرم طبیعی نبود

    • سجاد

      3

      0

      شما اشکالتون اینه که متعصب فراری هستید و بدتون میاد انتقاد بشه به تیم.کل عملکرد خوب فتلو از فراری میبینید میگید فراری خوب بوده که فتل به بوتاس نزدیک شده نه عملکرد فتل.فراری امسال خیلی بهتر شده اما به نظرم هنوز از مرسدس عقبتره چه بخواید قبول کنید چه نخواید آمار مسابقات داره اینو نشون میده و این برتری مرسدس رو من بیشتر موتوری میدونم نه آیرودینامیک یا بدنه.من نگفتم رایکونن جلو میزد یا جلو میفتاد از همیلتون ولی اگه استراتژی فراری برا کیمی بد نبود اینقدرم اختلاف نبود کیمی اونقدر فاصله زیاد بود دلسرد شد از رقابت با همیلتون رایکونن رو نگه داشتن فقط برا اینکه کمی بوتاس رو معطل کنه که متاسفانه نتونست به هیچ عنوان همچین کاری بکنه و نه با drsو تو مستقیمی که هیچی یه سبقت ساده و راحت گرفت بوتاس ازش.من مسابقه رو اتفاقا خیلی دقیق میبینم شما بهتره یکم بیشتر آنالیز کنید.در ضمن فاز من پلاسماست.مشخص بود که رایکونن نمیتونه بوتاس رو با لاستیک نو نگه داره و اصلا فراری به این هم فکر نکرد که بوتاس اینقدر دیر میاد پیت استاپ و دیدید که فاصله با همیلتون خیلی زیاد شد

      • SF70H

        2

        2

        دوست عزیز دیشب صباغ لایو گذاشته بود یکی سوال پرسید نقش ماشین تو قهرمانی چقدره؟ جواب داد70 تا 80 درصداونوقت شما میگی همش بخاطر فتله نه داداش از این خبرا نیس. در ادامه لایو هم گفت که ماشین امسال فراری بهتر از مرسدسه از هر نظر و فقط مرسدس از نظر موتور یکم بهتره اونم نه تا 320 کیلومتر اختلاف فراری و مرسدس از 320 شروع میشه که ماشین مرسدس تو اون سرعت بازم خوب شتاب میگیره اما فراری شتاب گیریش کمتره که ممکنه بخاطر ضرایب گیربکس باشه ممکنه گیربکس فرازی تو دنده های 7و8 نسبت به مرسدس کوتاه تر باشه. بنابراین تو پیست هایی که مستقیمی های زیادی داره مرسدس سریعتره البته فقط تو مستقیمی های زیاد مثل باکو.پیست های پر پیچ و خم فراری و ردبول بهترن.ترکشن فراری نسبت به مرسدس بهتره چسبندگی فراری بهتره با پایین اوردن سیستم تعلیق و بالابردن سایدپاد ها باعث شدن وقتی پشت یه اتومبیل دیگه قرارمیگیره کمتر ترمزها و موتور گرم بشه و هوای کثیف کمتر روی ماشین تاثیر بذاره داون فورس فراری بهتره و فرسایش تایر کمتری داره حالا بازم بگو فراری ضعیف تره همیلتون با همین به قول شما هیولای مرسدس وتایر التراسافت چند دور پشت ریکاردو با سوپرسافت موند تونست سبقت بگیره؟؟در حالی که ماشینش مشکل نداشت فقط زاویه بال جلوش یکم زیاد بود که صباغ گفت مقصر خودشه که به مهندسانش نگفت. کیمی هم مشکل نرم افزاری داشت از سال 2014 سیستم ERSوارد مسابقات شده و اتوماتیک و از طریق نرم افزار قدرت الکتریکی رو وارد مدار میکنه البته تو بخش های بخصوصی از پیست .مشکل رایکونن این بود که ماشینش روی اون تنظیمات ارور میداد و مجبور بود ارور هارو از صفحه نمایشش ببنده و تمرکز خوبی نداشت و اتومبیلش هم یکم ازنظر قدرت دچار ضعف شد. رایکونن هر دوری پیت میرفت اخر مسابقه پنجم میشد .فکر میکنی خوب مسابقه رو انالیز کردی؟؟ حرفهای شما با حرفهای دیشب صباغ زمین تا اسمون فرق داشت.برای من حرف صباغ مهمه چون صد براربیشتر از منو شما فرمول یک رو میفهمه و اطلاعات خیلی زیادی داره

      • سجاد

        0

        0

        شما مثکه متوجه نیستی منم دارم میگم برتری موتوری حرفامو با دقت بخون. بعدش من نگفتم ماشین تاثیر نداره گفتم همش به ماشین مربوط نیست.دوباره از اول بخون

  6. saeed.shei

    15

    8

    تُف به فرمول یک 2017 که همش بدشانسی بوده برای مکس ورشتپن نیمی از هیجان مسابقاتی که ورشتپن اوت شده از دست رفته
    هر چند ولتری بوتاس و ریکیآردو بسیار خوش شانس بوده اند تا الآن

  7. Sinaaaaaa

    25

    2

    هميشه طرفدار فراري بودم خيلي هم ناراحتم از مسابقه واقعاً بد كيمي كه هميشه طرفدارش بودم…. اما واقعاً امروز والتري خوب بود كاملاً حقش بود با اون وضع لاستيك دفاع كردن در برابر قهرمان چهار دوره جهان فوق العاده بود

    • Sajjad1712

      13

      5

      خیلی هم عالی نیست رفیق
      قطعا با توجه به قطعات استفاده شده توسط فتل،پنالتی حداقل تو ۱ مسابقه در انتظارش هست.

      چقدر ضعیفه فراری تو استراتژی!!!
      خود رایکونن گند زده و فراری هم تکمیلی میکنه
      اخه این چه استراتژی بود که استفاده شد
      تمام فکر فراری این بود که همیلتون یه پیت دیگه باید بره

      و تنها چیزی که نمیدونم اینه که فراری که با سوپر سافت خیلی بهتره چرا زودتر پیت نرفت تا سب بتونه برسه به بوتاس؟

      • SF70H

        7

        1

        دوست عزیز رایکونن ضعیف کار کرد بد استارت زد و در ادامه تو تنظیمات ماشینش دچار مشکل شد منظورت از استراتژی ضعیف چیه!؟مثلا تو چه دوری باید میومد پیت لین؟ درمورد سب 6دور زودتر از بوتاس به پیت اومد اگه زود نیست پس چیه؟؟ اگه زودتر از این میومد تایرش فرسوده تر میشد و تا اخر مسابقه نمیتونست به بوتاس نزدیک بشه استراتژی فراری هیچ مشکلی نداشت

      • سجاد

        2

        1

        دقیقا متاسفانه برخی دوستان تعصب بیجا به فراری دارن.من خودم با اینکه طرفدار مرسدسم ولی به خاطر فتل دوست دارم امسال فراری خوب باشه که انصافا خیلی بهتر شده و انتقاد من فقط در استراتژی ها هست.برا فتل به نظرم مشکلی نداشت استراتژی اما برای رایکونن چرا.هم به هدفشون نرسیدن هم رایکونن کلی تایم از دست داد.این ربطی به این نداره که رایکونن به همیلتون میرسید یا نه.حرف سر استراتژیه که بد بود.

    • cfz

      11

      50

      توی روسیه هم همینو گفتین. اگه 20 دور هم ادامه داشت فتل نمیتونست سبقت بگیره. پس الکی دلتونو خوش نکنید. از مسابقه بعد فتل دیگه به پای لوییس نخواهد رسید. تا الانشم با ماشالله و ایشالله بالاتر بوده

      • Scu

        21

        4

        اتفاقا اگه ادامه داشت یه سبقت مثه کاتالونیا به بوتاس میزد

      • SF70H

        12

        1

        فتل با تایر 6دور استفاده شده نسبت به بوتاس هردور بهش نزذیکتر شد.نمیدونم این حرفا یعنی چی.شما فکر کن با ایشالله ماشالله صدر جدوله

    • محمد

      5

      5

      من نمیدونم شما طرفداران فراری کی به اون یک لپی که آرزوش رو دارید میرسید
      تا به الان در دو مسابقه اولی 53 لپ و امروز 71 لپ سباستین عزیزتون خودشو پشت بوتاس کشت و نرسید
      بعد مسابقه اول که اتفاقا پول پوزیشن هم دست فتل بود و بوتاس سوم بود تو استارت وقتی مسابقه تموم شد تقصیر و انداختید گردن یک لپ اضافی و یا فیلیپه ماسا و داوری و ….الی آخر
      امروز هم بعد 71 لپ که باز فتل پشت بوتاس بود دقیقا از لحظه شروع تا پایان باز هم میگید یک لپ دیگه
      من نمیدونم این یک دونه لپی که شما دنبالش هستید که میرسه

    • Meysam..LaFerrari

      23

      3

      دقیقا!
      بحرینو یادتونه دیگه؟ دلیل اصلی پیروزی سباستین تو بحرین این بود که نذاشت بوتاس ازش جدا بشه
      زودتر از این ها باید فشار میاورد سباستین
      اون اواسط مسابقه اختلاف رسیده بود به 6-7 ثانیه
      اگه فقط یکم بهتر خودشو از نزدیک بوتاس نگه میداشت الآن پیروز مسابقه بود. اواخر مسابقه خودشو به سرعت رسوند به بوتاس ولی دیر بود! حیف شد
      هنوزم دارم حسرت پرچم زرد دیروزو میخورم که اگه نبود شاید پول پوزیشنو میگرفت سباستین و الان پیروز بود.
      بگذریم…به امید بریتاتیا!

      • سجاد

        1

        2

        نه به نظرم پول رو هم داشت با این استارت عالی بوتاس رد میشد

  8. امیرحسین

    14

    2

    آقا کسی فهمید این مجریه شبکه ورزش آخرش چی گفت؟(صباغو نمیگم)
    خیلی داغونه یارو!یه جوری چرت و پرت گفت من اصلن نمیتونم تکرارش کنم در حد آهنگای کاکوبند بود حرفش

  9. Farid

    21

    7

    ای خدااا. این چندمین مسابقه اس که وتل لنگ یه دور میمونه!!. اینجا هم مث روسیه اگه یه دور دیگه مسابقه ادامه داشت سب اول بود. البته دلیل اول نشدنش دیر بردنش به پیت بود. دم رایکونن هم گرم که نتونست دو دور بوتاس رو پشت خودش نگه داره!!! دیگه وقت بازنشستگیه کیمیه. در کل سباستین وتل عالی بود. بهترین راننده امروز بود بازم.

  10. Mehrdad

    23

    1

    از کجا شروع کنیم حرف زدن!!!
    از کیمی شروع کنیم
    کاملا نابود بره این فصل که دیگه امیدی بهش نیست با لاستیک سریع تر هم نمیتونست از همیلتون جدا شه و شاید هم ضعف شدید فراری؟!
    درمورد مرسدس: غول ساختن چه فاصله ای گرفت بوتاس با فتل دور های ابتدای
    درمورد همیلتون: خیلی خوب بود ولی من نمیدونم همه چیزش مشکل داشت طبق گفته خودش و تصویر از لاستیک هاش ولی سریع ترین هم بود اگه همه چیز عالی بود تا نفر دووم روهم لپ میکرد با این غول مرسدس؟!
    درمورد فتل: استارت فاجعه در ادامه به خودش اومد حیف و صد حیف که مسابقه دو دور دیگه بیشتر طول نکشید اولی رو بگیره
    درمورد فراری: غیر استفاده عالی از لاستیک ها این ماشین خیلی تو این پیست ضعیف تر از مرسدس بود
    بازهم مرسدس: هرچقدر موتورشون خوبه لاستیک خوریشون فاجعه بود امروز
    ریکیاردو: بازهم چراغ خاموش اومد سکو رو برد
    ورشتپن: خیلی واسش ناراحت شدم تا کی بدشانسیاش ادامه داره

    • Hamed

      1

      2

      ضعف شدید رو خوب اومدی
      به خاطر همین ضعف شدید ماشین بسیار ضعیف فراری بود که 6 دهم ثانیه با برد فاصله داشت
      و با اختلاف 5 صدم پل پوزیشن رو نگرفت
      و به خاطر همین ضعف شدید و ماشین به شدت غیر رقابتی امسال فراری که در شرایط عادی نمیتونه به Q2 برسه فتل به واسطه نبوغ معجزه وارش و عصای موسی راه رو شکافته و 20 امتیاز اختلاف صدر جدوله
      انصافا تلاشتون از اول فصل برای ضعیف نشون دادن فراری و نبوغ بی بدیل یگانه افسانه فرمول 1 به شدت قابل تحسینه این کلام گوهر بار رو شما قابلیت تبدیل مستقیم به انرژی رو داشت میتونست به واسطه برخورد تو کسری از ثانیه کل مارانلو رو با خاک یکسان کنه
      جمع کنید بابا !
      یه جوری شده که امیدوارم امسال قهرمانیش رو با فراری بگیره فصل بعدم از این تیم بره طرفدراشم با خودش ببره حداقل فراری با طرفدرای واقعیش مشخص بشه

  11. just.jeep

    8

    44

    درود.تبریک به مرسدس.و باز هم یه رانندگی عالی از همیلتون.اول فصل هم گفتم فتل باید با بوتاس رقابت کنه.نوبت پنالتی های فتل که برسه مطمئنا صدر جدول کلا مال مرسدس میشه.چه رانندگان چه تیمی.فتل احتمالا اخر فصل با توجه به مشکلات ورشتاپن سوم بشه و البته اگه ریکیاردو مثل این چند پیست گذشته رانندگی کنه فتل حتی سومیشم در خطره.

    • Javad f1

      37

      4

      برادر یواش تر برو.بزار آپدیت موتور فراری تو انگلیس رونمایی شه ،بعدش پیشبینی هایت دیدنی خواهد بود.درضمن تو پیستایی که همیلتون باید از فتل بهتر باشه،داره امتیاز از دست میده.و نکته آخر که پیستهای مورد علاقه فراری و فتل موندن.از جمله سنگاپور ،ژاپن و مجارستان.فتل تو سنگاپور حدود ۱ ثانیه با کیمی و حدود ۱/۵ ثانیه با بقیه فاصله میندازه.البته بجز ریکاردو که تو سنگاپور عالیه.

      • Aidin

        14

        7

        یواش تر عزیزم سرسیلندر میترکونیا

      • just.jeep

        5

        16

        احتمالا قراره نیترو به موتور فراری تزریق کنن که اینقدر مطمئن هستید.برادر فراری هنوز فصل نصف تموم نشده بیشتر قطعاتو استفاده کرده.قدرت موتور یه بحثه کیفیت و دوام یه بحث که در هر دو مورد مرسدس حرف اولو میزنه.

      • Javad f1

        11

        1

        Just.jeep
        کجاش فراری نصفشو استفاده کرد؟فتل از ۳ موتور استفاده کرده.از دوتاش تا قبل از اتریش.موتر سومی که تو کانادا استفاده کرده بود فقط برای چند دور بود.از اون سومیه که کاملا نو بود امروز استفاده کرده.تا دو سه مسابقه دیگه هم میتونه استفاده کنه.پس مشکلی نداره.اون تیمی که تا الآن خراب کرده مرسدسه.مونور بوتاس تو اسپانیا.پنالتی همیلتون.پس دیگه هی نگین فراری دوام نداره.

    • saeedsl1

      26

      3

      از کامنتت شات گرفتم…

      فتل سومیش هم در خطره!!!!!

      قصد بی احترامی ندارم ولی اگ میگفتید فصل دیگ قراره جیپ بیاد تو فرمول یک منطقی تو ار این بود ک گفتید???

      • محمد

        1

        0

        جوجه رو آخر پاییز میشمورن
        جوانان را تجربه باید

  12. Sinaaaaaa

    16

    6

    فراري واقعاً بايد خوشحال باشه كه مكس نميتونه مسابقه هاش را تمام كنه و امتياز بگيره وگرنه به شدت براي رده دوم تيمي هم مشكل پيدا ميكرد با امتيازهاي بدي كه هر بازي كيمي از دست ميده و پيشرفت معمول ردبول در نيمه دوم فصل ميتونه شرايط خطرناك بشه

    • Javad f1

      21

      8

      مکس همونیه که تو چین وقتی که فتلو تو آینه هاش دید ،از پیست خارج شد.امسال مثل سالهای پیش نیست.امسال دیگه فراری ‌،فراریه.اصلا فکر اینکه در مقابل مرسدس کم بیاره رو نکنید.ردبول که اصلا صحبتش نیست.

      • محمد

        0

        0

        یعنی باید رو اون هفت سال گذشته که فراری جلوی مرسدس هیچ بود چشمامون رو ببندیم

  13. امیرحسین

    25

    0

    آلونسو تو تمرینا یه جوری تو رادیو خوشحال بود و ذوق کرده بود که واقعا من دلم سوخت براش امروز,خیلی ذوق و شوق داشت,گند بزنن به این کویات فقط مسابقه بقیه رو خراب میکنه

  14. Scu

    18

    0

    مسابقه خوبی بود
    شدید از کیمی شاکی ام با اینکه از سب بیشتر دوسش دارم
    اصلا در حد خودش رانندگی نمیکنه، تو استارت مسابقه خیلی ضعیف داره عمل میکنه ?
    تبریک ب بوتاس برای پیروزی دومش و این هیولای رام نشدتیه

  15. saeidkimi7

    7

    6

    دوستان فقط امیدوارم دیگه فراری خراب کار کیمی نکنه اگه کیمی به موقع میرفت پیت که فراری گفت نیا به راحتی همیلتون رو جا میگذاشت سب هم بدشانسی اورد

    • JBjb

      22

      1

      میشه دقیقا بگید چه کرد؟ از هشتم شروع کرد پرز و گروژان رو که با دی ار اس و اختلاف موتور جا گذاشت این که اظهر من الشمس بود اتفاق می افته! دو رده اینجا به دست اورد. رایکونن رو هم که با استراتژی پشت سر گذاشتن سبقتی در کار نبود. وشتپن هم که کلاچ ول کردن یادش رفت بود خراب کرد. اینجوری شد که همیلتون از هشتم اومد چهارم. چه کار کرد؟!

      • saeedsl1

        12

        3

        همیلتون از هشتم ب چهارم

        فتل تو کانادا از بیستم به چهارم

        فورتزا فراری راگاتزی

      • H_M

        1

        1

        بله همه ی حرفای شما وقتی درسته ک ماشینش ی ماشین درست و معمولی روزهای دگ باشه نه اینکه ادم هر لحظه انتظار داشته باشه تو پیچا اسپین بشه و لاستیکاش بترکه…
        اگر هم قرار بود فقط استراتژی و موتور باشه دگ برای چی راننده بگیرن؟خودشون هم موتور درست کنن هم استراتژی داشته باشن راننده هم پوتیتو بره بالا جامم بگیره دستش!
        ریکاردو هم ک من اصن انتظار نداشتم سبقت بگیره چون پیست خانگی رد بول بود و اونا هر کاری کرده بودن ک ی سکو بگیرن
        از عملکرد لوییس بس ک پارسال از نفر اخر نفر سوم شد^^
        (الان ی عده باز میگن نههه ماشینشششش…)

  16. Javad f1

    40

    6

    بابا بیخیال.ریکاردو واقعا از ورشتپن بهتره.شاید تو تک دورا یا سبقت یکم بهتر و جسورتر باشه ولی تو ریس واقعا عالی و با ثباته .آقای صباغ دیگه داره برای همیلتون سنگ تموم میزاره.فقط لازمه یه مولکول اکسیژن بیشتر وارد سیلندرهای فتل یا رقباش شه! بلافاصله میگه همیلتون بدشانسه!ولکن ما رو دیگه.کل مسابقه هواسش به همیلتونه.انگار که با حمایتش همیلتون شانس بیشتری میاره.

  17. Red revolution

    12

    0

    چهار لپ آخر نفسمون بند اومد از هیجان!
    هرکس از رایکونن بالاتر بود عالی کار کرد ،ریکاردو که با چنگ و دندون برای پودیوم جنگید.
    کویات هم با این استارت سند اخراجش تو آخر فصل را امضأ کرد.

  18. F2004

    31

    3

    نفوذ انگلیسی ها رو ببینید کارگردان شبکه اسکای اسپرت شاهکار کرد دوربین کلا رو همیلتون بود و فقط چند پیچ آخر رقابت برای اولی رو نشون دادن دیگه خود صباغ هم داشت اعتراف میکرد

  19. JBjb

    15

    2

    والا ما دیروز پیش بینی کردیم : “فردا احتمالا بوتاس برنده میشه . همیلتون هم یا سوم میشه یا چهارم ”

    و گفتیم که با توجه به خصوصیات پیست راننده های مرسدس می تونن به راحتی با فشار دادن دکمه دی ار اس سبقت بگیرن ولی دوستان برداشت های مختلفی کردن. دوستی فکر می کرد که من فکر می کنم این پیست از پیست های مناسب برای فراری یه و گفت که پیست مورد علاقه مرسدس ه. از دو ماه پیش گفتیم که کانادا اذربایجان اتریش که پشت سر هم برگزار میشن از پیست های سرعتی و خوراک موتور های هیولای مرسدس هستن. این که از موناکو تا اتریش اتفاقات جوری رقم خورده که به جای اینکه اختلاف همیلتون و فتل بشه و حتی همیلتون جلو بیوفته ، اختلاف بیشتر شده و به 20 امتیاز رسیده واقعا خوشحال کننده است. من خودم به شخصه فکر می کردم که توی اتریش همیلتون از فتل جلو می زنه و در بریتانیا اختلاف شون بیشتر میشه. و منتظر نیمه دوم فصل بودم از مجارستان تا ابوظبی که هم برای ماشین امسال فراری مناسب ترن هم خود فتل عملکرد فردی ش در این 10 پیست بهتر از پیست های نیمه اول فصل ه.

    دوست دیگری گفت که زیاد نا امیدیم ، نه نا امید نیستیم واقع بینیم . دوست دیگری هم می گفت که ما فتل فن هستیم و پایین اوردن فراری می خوایم فتل رو نابغه جلوه بدیم! فتل نابغه است نیازی به گفتن من و دیگران نیست.
    اگر عملکرد بوتاس رو کف و عملکرد همیلتون رو حد بالا ی پتانسیل ماشین مرسدس در نظر بگیریم و عملکرد فتل رو حد بالای ماشین مرسدس در نظر بگیریم دیروز در Q2 فتل با اولترا فقط 3 صدم ثانیه از همیلتون با سوپر سافت سریعتر بود و بوتاس در هر 3 مرحله تایم گیری دو راننده مرسدس به راحتی تایم اول رو زدند. اگر همیلتون پنالتی گیربکس نگرفته بود قطعا همیلتون متفاوتی در Q3 شاهد بودیم و مثل اب خوردن مسابقه رو می برد. همیلتون بدجایی گیربکس ش خراب شد چون پیستی بود مثل اب خوردن می تونست قهرمان بشه همینطوری که دیدیم هم تیمی ش بوتاس شد. البته پنالتی گیربکس اجتناب ناپذیره و برا همه پیش میاد پارسال همین اتریش روزبرگ پنالتی گیربکس گرفت و فتل هم توی بریتانیا گرفت جایی که هفته دیگه مسابقه است.

    به امید بهتر شدن فراری در ادامه فصل. این فصل تا اینجا با وجود اتفاقات و بدشانسی ها در مجموع خوب بوده. بدشانسی مثل دو مسابقه ای که بوتاس به رایکونن زد و از دور خارجش کرد.

    امیدوارم اخرین مرحله نیم فصل اول که هفته دیگه در بریتانیا ست برای فراری خوب باشه و بخیر بگذره. در 3 سال گذشته جفت ماشین های فراری در سیلوراستون فاجعه بودن. یه بار فکر کنم فتل سوم شده فقط.

    و در اخر پاینده باد رایکونن بزرگ

    و مالدونادو ی جوان ما که عجب کلاچی امروز ول کرد

    • Meysam..LaFerrari

      6

      7

      شما اگه واقع بین بودی دوست عزیز قطعا متوجه میشدی که لاستیک های سوپرسافت و التراسافت تو این پیست تفاوت خاصی در عملکرد ندارن ، مارتین براندل هم دیروز تو تعیین خط گفت.
      چیزی که من دیدم تو این مسابقه این بود که فتل با سوپرسافتی که 6 دور کهنه تر از لاستیک بوتاس بود دوری نیم ثانیه ازش سریع تر بود و با یه مقدار فشار خودشو رسوند به بوتاس و فکر میکنم 2 دور نیاز داشت تا سبقت بگیره ، نمیگم دلیل اصلی ولی یکی از دلایلی که بوتاس روسیه و اتریش رو برد به کمک ماشین های لپی بود ، کاملا مشخص بود فتل سریع تره با لاستیک کهنه تر ، بازم میگم شاید مشکل از قدرت درک من از فرمول یکه ولی در اکثر پیست ها ماشین های فراری و مزسدس هیچ تفاوت چشمگیری ندارن و هر کس بهتر رانندگی کنه مسابقه رو میبره.

      • JBjb

        5

        0

        دوست عزیز اصلا دلیل اینکه فراری بهتر شده و پیشرفت کرده و در کورس قهرمانی یه و هر مسابقه برای برد مسابقه میدن همین بهبود و پیشرفتش در گریپ و استفاده درست از لاستیک هاست. لاستیک خوری ماشین های فراری از مرسدس ها بهتر بوده.
        امروز صباغ گفت که دوام و ماندگاری بالای لاستیک های 2017 پیرلی جذابیت رو از مسابقات امسال گرفته. من اینو از نیمه فروردین ماه تو این سایت گفتم. در جواب دوستانی که فکر می گفتند تغییرات بدنه ، عریض تر شدن لاستیک ها و تغییرات دان فورس باعث شده که سبقت ها کم بشه جذابیت کم بشه و استراتژی ها نزدیک و عجیب بشه من گفتم دلیل اصلی ش لاستیک های پیرلی هستن که اولترا سافت ها اندازه ی سافت های قدیم دوام دارند. اونم با وجود فشار بیشتر و دان فورس بیشتر! مسابقه امروز اگر با لاستیک های 2016 انجام میشد همیلتون و بوتاس رده از دست می دادند و چه بسا مثل پارسال تو همین اتریش که لاستیک ش ترکید لاستیک اینها هم می ترکید و مسابقه رو تموم نمی کردند. موناکو ی امسال رو میشد تمام 78 دور با اولترا سافت و دورهای سریع پشت سر گذاشت! ولی خوب طبق قوانین باید حتما یک پیت استاپ رو می رفتند.

        در مورد بهتر شدن چسپندگی فراری ها و دکمه ای برای همین موضوع (گریپ ) روی فرمون شون تعبیه شده مقاله ای رو همین سایت قرار گرفت یک ماه پیش

        پارسال فراری به شدت مشکل چسپندگی داشت ، لاستیک خوری ش زیاد بود و دلیل استراتژی های عجیب غریب سال قبل شون همین بود.

    • SF70H

      7

      4

      دوست عزیز اولا وقتی همیلتون پنالتی گرفت باید بیشتر انگیزه میگرفتو از نهایت توانش استفاده میکرد و پل میگرفت تا از جایگاه ششم شروع کنه.بحث تایم گیری شد دوست عزیز اخر تایم گیری فتل با تایر برابر با همیلتون 17 صدم سریعتر بود امروزم فراری با سوپرسافت کولاک کرد شاید اون چندتا اشتباه فتل اخر مسابقه نبود قهرمان میشد و اگه اشتباهش در تایم گیری نبود پل میگرفت و امروز هم به قهرمانی میرسید. متاسفانه فتل در دو مسابقه ی اخیر پراشتباه ظاهر شد

  20. Ahmadreza2004

    17

    4

    بعضی از دوستان یه جوری از بوتاس تعریف میکنن که انگار با ماشین مک لارن برنده شده
    واقع بین باشید
    کاری که بوتاس داره انجام میده با ماشین مرسدس تمام راننده های فرمول یک میتونن بهترش انجام بدن

  21. iman

    6

    3

    سباستین همه تلاشش رو کرد وشاید اگه دو سه دور دیگه مسابقه ادامه داشت میتونست از بوتاس رد بشه.کویات هم که رسما گند زد به مسابقه و دو تا راننده دوستداشتنی رو بیرون کرد.من موندم چرا به کویات پنالتی دادن ولی به بوتاس که چند بار مرتکب خطاهای واضحتر از این شده حتی نمره منفی هم ندادن.در آخر بازم شاهد انفعال و عملکرد ضعیف رایکونن بودیم به نظر من فراری اگر میخواد برای قهرمانی رقابت کنه باید همین نیم فصل یکی رو جایگزین رایکونن بکنه

  22. iman

    5

    2

    نکته جالب این بود که همیلتون با لاستیک سوپر سافت که با دوامتره هفت هشت دور پشت کیمی که امسال منگتر از همیشست در جا زد و اگر نمیرفت پیت تا صبحم نمیتونست ازش رد بشه ولی بوتاس همین کار رو تو اولین تلاش به راحتی انجام داد.

  23. ffan

    8

    0

    مسخره و احمقانه مثل پیرلی
    45 دور با الترا سافت آخه؟!خود تیم ها هم گیجن و تا کسی نره تو پیت و بقیه احساس ترس نکنن نمی رن تو پیت.
    اول از همه از پیشرفت ردبولی خوشحال شدم که اوایل فصل داشت توسط فراری و مرسدس لپ میشد ولی الان اونم تو اتریش دنیل جلوی همیلتون و کیمی بود و باهاشون جنگید،قطعا اگر مکس هم می بود جالب تر میشد.فراری هنوزم توی قدرت موتور ضعیف تره ولی تو حفط لاستیک و پیچ های سرعت بالا خیلی بهتر از مرسدس کار می کنه.
    مرسدس ها نمی دونم چه مشکلی دارن دقیقا…یا ماشین روبرو ضعیفه و خیلی راحت ازش رد میشن یا اینکه فراری یا ردبول جلوشون هستن و مجبورن زمان بیشتری تو هوای کثیف بمونن و دقیقا همینجا مشکل دارن…هم اینجا و هم باکو همیلتون و بوتاس خیلی راحت می چسبن به ماشین جلویی ولی یکم که میگذره مشکل گرمای ترمز یا چیزه دیگه ای باعث میشه فاصله بگیرن و بیش فرمانی پیدا کنن تو پیچ ها…همچنین کلا با سوپرسافت هم حال نمی کنن
    فعلا که فتل تونسته از 2 تا پیست مرسدس پسند نتیجه خوبی بگیره…نیم فصل دوم دیگه خوراک خودشه با سنگاپور و ژاپن

    • F2004

      2

      1

      دانفورس نداشت؟! ? چی میگی دوست عزیز اگه دانفورس نداشت که به جای پیچ ها تو چمنا و شن ریزه ها و درو دیوار دور میزد بعد یه سوال شما از کجا فهمیدی دانفورس نداشت؟

  24. lord mahyar

    2

    8

    JBjb
    واقعا قصد جسارت ندارم ولی یکم فک کنید خواهش میکنم و کامنت هایی نزارید آدم بخونه خندش بگیره
    درسته طرفداران سب زیاده ولی دلیل نمیشه ک شما بگین همیلتون بده ماشین همیلتون امروز مشکل نداشت مطمعن باش وضعیت پودیوم این نبود با اون لاستیک و مشکل ماشین طرف fastest lap میزنه شما میگین همیلتون کاری نکرده که هه واقعا جالبه نظر شما
    شما همونایی هستین ک میگین سب نابغه هست همیلتونم هم خنگه که با اون لاستیک و مشکل ماشین سریع ترین دورو میزنه یکم منطق بخدا بد نیس
    و در مورد آقای صباخ دوستان میگن همش از همیلتون حرف میزنه عزیز من گزارشگر دوربین هرجا باشه اونجارو گزارش میکنه حالا همیلتون نشون میده اینم از همیلتون حرف میزنه دوربین میره جای دیگه از اونجا حرف میزنه
    من طرفدار f1 هستم و دوس دارم رقابت هارو جذابیته مسابقس ولی هیچوقت نمیام بگم همیلتون بده یا سب بده یکم منطق داشته باشین

    • Javad f1

      5

      2

      اولا که هیچکی نگفت همیلتون بده.درضن از اقای صباغ خیلی خوشم میاد.ولی تمام نکاتی که برای همیلتون هست رو میگه و حمایت نسبی بیشتری داره.ولی برای فتل که معمولا حرف نیزند.همیلتونو خیلی دقیق تر دنبال میکنه.

  25. JBjb

    3

    2

    دوست عزیز لرد مهیار این حرفی زدید: ” کم فک کنید خواهش میکنم و کامنت هایی نزارید آدم بخونه خندش بگیره”” در مورد جنابعالی صدق می کنه نه بنده.

    اول اینکه من کجا گفتم همیلتون بده ؟

    دوم کجا در مورد مشکل داشتن یا نداشتن ماشین همیلتون در مسابقه اتریش چیزی نوشتم؟

    سوم کجا نوشتم خنگه؟ چرا خودتون حرف درمیارید ؟

    چهارم کجا نوشتم کاری نکرده ؟ فقط بالا در جواب یک نفر که زیاد خوشحال بود نوشتم “چکار کرد؟”

    • SF70H

      3

      0

      داداش توی گاراژ مهندسا حساب کردن اگه پیت بیاد همیلتون ازش جلو میفته.همون اواسط مسابقع برای رایکونن دیگه تموم شده بود هیچ راهی وجود نداشت که بتونه اختلافشو کم کنه

  26. iman

    2

    1

    اولا من فکر نمیکنم اکثر کسانی که هوادار سب هستن مسیلشون خود شخص سباستین باشه.مسئله تیم دوستداشتنی فراریه که هر کس برای فراری برونه محبوب بسیاری از هوادارای f1 میشه.ثانیا کسی نگفته همیلتون راننده ضعیفیه ولی به اعتقاد من و خیلیای دیگه نابغه هم نیست کما اینکه با خودروی مرسدس الان بوتاس مدعیه و دور از ذهن نیست که امسال لوییز رو شکست بده و پارسال هم نیکو همین کارو کرد.در ضمن نمیدونم چرا هر وقت همیلتون موفق نیست به اعتقاد اقای صباغ و هوادارانش ماشینش مشکل داشته ولی ماشین بقیه هیچوقت مشکل نداشته

  27. just.jeep

    1

    2

    با توجه به نظرات بعضی از دوستان تصمیم گرفتم شخصا برم ایتالیا به ساختمان فراری بهشون بگم از این به بعد تعداد دورهای هر پیستو یک دور کمتر حساب کنن و طبق اون استراتژی بچینن که فتل یه دور اضافه داشته باشه که بتونه اول بشه.اخه دا اش من اگه همیلتون پنالتی نمیگرفت که وتل سوم هم بزور میشد.اخه فتل فقط وقتی مشکل پیش بیاد از همیلتون جلوتره البته اگه بوتاس بزاره.طرف همچین میگه بوتاس از ناکجا آباد اومده که انگار فتل به عنوان بت من از مریخ میاد و مسابقه میده و بعدش بر میگرده خونش تو مریخ.4 تا قهرمانی داره اونم به ردبول و یه هم تیمی درجه دو.اونوقت الان ازش سوپر استار ساختن.شما دعا کنین ورشتاپن نیاد فراری بیاد فتل میشه راننده دوم.مخصوصا که اعصاب و تمرکزش زود به هم میریزه.

    • Farid

      0

      1

      میگم دوستان داشتم امروز فیلم استارت بوتاس رو که تو سایت های خارجی پخش شده رو میدیدم. همه قریب به اتفاق هم نظرن که بوتاس جامپ استارت کرده. فیلمش هم گویاست. جالبه که فیا اصلا بروی خودش نیاورد!!! دیروز کویات رو بخاطر تصادف و اسیب به الونسو و ورشتپن همون دور اول جریمه کردن ولی انگار نه انگار بوتاس دو سه مسابقه گند زد به رایکونن و …!!! اینم مسابقه اتریش که جامپ استارت تابلو رو ندید میگیرن. خداوکیلی این کجاش بی طرفیه؟!!!!!

    • Farid

      1

      1

      اقای جیپ زیاد جوش نزن شیرت خشک میشه داداش!!! نگرانتم !!! تو رو خدااااا سب وتل ما رو یه کم راننده حسابش کن!!! تو رو خداااا !!! بزار بعنوان راننده gp2 حداقل به فعالیتش ادامه بده!!! قول میده چهار قهرمانیشو یه جا تقدیم همیلتون کنه تا محبوب شه!!!!!

دیدگاه خود را بیان کنید