فرمول یک ایران – سزاره فیوریو، مدیر ورزشی سابق فراری، فکر می کند که تاخیر متیا بینوتو برای تمدید قرارداد سباستین فتل منطقی است.

سباستین فتل در پایان فصل 2020 قراردادش تمام می شود و ممکن است رابطه چهار دوره قهرمان جهان و فراری در همین دوره به پایان برسد. اگر فراری تصمیم داشته باشد که چهره جدیدی را به فرمول یک معرفی کند یا اگر سباستین به دنبال چالش های جدیدی باشد یا حتی خودش را بازنشسته کند، تیم فراری شاهد تغییر نسبتا بزرگی خواهد بود.

فراری برای تمدید قرارداد چارلز لکلرک هیچ تاخیری نداشت و این راننده طی یک قرارداد بلند مدت، تا پایان فصل 2024 در فراری ماندنی شد.

سباستین فتل و چارلز لکلرک - فرانسه 2019

سباستین فتل و چارلز لکلرک – فرانسه 2019

با این وجود سزاره فیوریو معتقد است که شرایط فتل متفاوت است و دو موضوع کلیدی روی تمدید این قرارداد تاثیر میگذارند:

فتل در طول فصل 2019 اشتباهات زیادی داشت، اما او در انتهای فصل تعدادی از آن ها را تصحیح کرد.

اشتباهات درون پیست فتل با تجربه درخشان او در ردبول و چهار دوره قهرمانی او اختلاف بسیاری دارد. پس عملکرد بینوتو در مورد تاخیر در تمدید قرارداد این راننده میتواند منطقی باشد اگر به این دو نکته توجه کنیم.

اول، اضافه شدن چارلز که خیلی سریع توانست مهارت هایش را نشان دهد و پیروزی ها و پول پوزیشن های متعددی را کسب کند. بدون نگرانی از هم تیمی با تجربه تر خود.

دوم، حضور راننده های قدرتمندی که از رقابت های سطح پایین تر به فرمول یک آمده اند. این رقابت ها با وجود قدرت کمتر شباهت بسیاری با فرمول یک دارند.

این فرمولا ها زیرساخت لازم برای تمرین را دارند و راننده ها را برای رسیدن به فرمول یک اماده می کنند. در همین دوره رانندگانی همچون، گسلی، اکون، نوریس، راسل، آلبون و جیوناتزی دقیقا از همین راه پیشرفت کرده اند.

جی پی 3، فرمول دو و فرمول یک تقریبا در یک سطح هستند و تنها تفاوت در کیفیت موتور است. با وجود این دو نکته، من تاخیر بینوتو در تمدید قرارداد و علاقه او برای داشتن بخشی از این روند جدید فرمول یک را درک می کنم. رانندگان جدیدی به فرمول یک می آیند و شاید بتوانند گزینه های خوبی برای آینده باشند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

50 دیدگاه

  1. Amin

    11

    6

    بین همون راننده های جوونی که اسم برده تو تعیین خط احتمالا بتونن با فتل رقابت کنند ولی فکر نمیکنم تو ریس حرفی واسه گفتن داشته باشن؛حتی لکلرک هم تو آمار امتیازی فتل رو شکست داد نه تو آمار بالاتربودن تو هر ریس
    ب هرحال تجربه یه شبه ب دست نمیاد و اون ها هم بایستی عملکرد پایداری داشته باشن
    اما درکل ب نظرم بهتره فتل رو نگه دارن چون ۲۰۲۱ قطعا ب راننده با تجربه نیازه
    فقط مشکل مدیریت راننده هاست

    • 33🦁Ali

      7

      7

      فتل چند سال آخرش برگرده ردبول احترام بیشتری واسش قائل هستن و خوشحالتره البته نظر منه نتیجه هم بهتر میگیره در حال حاضر فتل رابطش با ردبولا بهتره همین چند روز پیش هم رفته بود پیست ردبول مسابقه اسکی اتریش پرچم شطرنجی بهش داده بودن یعنی هنوز براشون با ارزش هست و رابطش با مکس بهتر از رابطش با لکرلک هست 2019 مشخص بود

  2. Great Mind

    14

    6

    جمع کنید!
    فیوریو نگران نباش فتل به فراری احتیاجی نداره
    2020 فتل از فراری بره ما از خدامونه
    فتل اشتباهاتشو جبران نکرد اشتباهات تیم فراری بینوتو با sf90 به دوش می‌کشید
    سعی کن از این به بعد قبل از این که اظهار فضل کنی یک سری هم به سبک راننده ها و ماشین اونها توی فصل 2019 بزن

    • siamak

      8

      6

      شاید هم با روش ” چماق و هویج ! ” دارند تو سر مال میزنند تا به قیمت برسوننش ! از ایتالیائی جماعت بعید نیست تا با استفاده از این روشهای ناجوانمردانه بخواهند دست فتل دوست داشتنی رو لای در بگذارند ، تا اجبارآ تن به قرارداد ارزان تری بده . چون تا الان از تیمهای صدرنشین جدول پیشنهاد و بفرمائی نداشته . در اینصورت انتخابهای فتل محدود میشه به اینکه یا با دستمزد کمتر با فراری تمدید کنه !… یا به تیمهای میانه جدول بره ( که بعید میدونم فتل خودشو بشکه و حاضر به این امر بشه ) … یا بازنشستگی زودتر از موعد !
      … عجب صبری داره فتل که با اینهمه کم لطفی و شدائد باز باید در فصل آتی در خدمت تیم باشه !

      • BAHRAM

        5

        12

        کم لطفی؟ چیکار باید براش میکردن که نکردن؟ این همه اشتباه داشته شما طرفدارانش هم فقط با گفتن حمایت نمیشه دارید ماله میکشین ۴۰ میلیون پول بگیره مثل رومن گروژان رانندگی کنه؟ چرا با ریکاردو یا ساینز قرار داد نبندن؟ فصل بعد اگر شارل لکلرک سریعتر از فتل باشه ممکن فراری فکر اوردن یه راننده دوم بیفته یکی مثل هالکنبرگ همه ی این گزینه ها حدودا ۱۵ میلیون برای هر فصل خرج روی دست تیم میذاره.
        ماشین با نظر فتل توسعه پیدا کرده یه تازه کار اومده بیشتر از قهرمان جهان پل زده و بیشتر از همتیمیش پیروزی کسب کرده حالا این تازه کار ۵ میلیون میگیره اون قهرمان ۴۰ میلیون

      • Arash

        7

        6

        bahram اینجا خوده صحبت های مارکیونه فقید هم بیاریم بازم شما عزیزان طبق همون آش و همون کاسه رفتار میکنید
        ما رو پیر کردید که انقدر هی توضیح بده توضیح بده
        اقا یک ماشین با دانفورس بالا و رقابتی فراری برای 2020 بیار لکلرک که سهله همیل و مرسدس قبضه میکنه
        فقط یادت باشه هر وقت ماشین رقابتی به همراه دانفورس بالا فراری داد فتل هیچی نشد بعد بیا بگو فراری باید چیکار میکرد
        فراری باید یک ماشین 100 درصد تضاد سبک فتل اماده میکرد که کرد SF90

      • Arash

        6

        6

        بیشتر پول زد پیروزی کسب کرد
        (حداقل اینارو میگی یک توضیحی هم به دوستانی که تازه طرفدار فرمول یک شدن بده که یک موقعی فکر نکنن فتل راننده روکی بود)
        تعداد خرابی ها پیت استاپ ها استراتژی ها و ….. توی این امتیازات لحاظ کنید خصوصا dnf ها که یک موقعی دیدی شاید دیدی فتل باید سوم فصل تموم میکرد

      • BAHRAM

        5

        7

        Arash
        مارکیونه بقول شما ازش حمایت کرد نتیجه چی شد؟ ماشین فصل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم مطابق سبکش نبود؟؟ حداقل ۲۰۱۸ که نصف مسابقات فصل رو با اشتباهات فاحش تموم کرد خجالت نمیکشید دو سه تا خرابی تو تعیین خط رو پیش میکشین برای حمایت از فتل؟ قهرمان ۴ دوره باید با اختلاف زیاد همتیمی تازه کارشو شکست میداد کاری که ریکاردو انجامش داد با دوتا dnf بیشتر نسبت به هالکنبرگ هم امتیاز بیشتری بدست تورد هم مسابقات بیشتری رو بالاتر از هالکنبرگ تموم کرد وهم تو تعیین خط همتیمیشو شکست داد این میشه شکست قاطعانه حالا بازم دوتا خرابی بیشتر فتل رو پیش بکشین بگید اگه اینا نبود بالاتر از شارل لکلرک تموم میکرد
        از sf90 هم حرف نزنید که از ۲۰۱۸ زیر نظر فتل توسعه پیدا کرد و اگه مشکلی داشت باید تو تست های بارسلونا میفهمید کاری که همیلتون انجام داد و ماشین قهرمان تحویل گرفت

      • Arash

        5

        3

        یعنی dnf خرابی توی تعیین خطا مشکل فتل بوده ؟
        2017 قهرمان بود اگه مکس نبود این طلسم لعنتی قهرمانی فراری پاره شده چه بسا با قهرمانی فتل توی فصل 2017 ماشین 2018 فراری با قدرت برابر و مطابق سبک فتل دبل نمیکرد ؟؟
        این طلسم هم میشکست

      • H.farahani

        4

        1

        Bahram
        نمیدونم این توسعه چیه جدیدا افتاده سر زبان‌ها.ماشین 2019 از اواسط 2018 کلید خورده.یعنی همون موقع که تونل باد فراری معیوب بوده.یعنی اطلاعات غلط میداده.همون اطلاعاتی که ماشین 2018 رو نزدیک یه ثانیه کندتر کرده بوده.اگه حرف شما درست باشه تیم ها بجای مهندسین نخبه یه مشت راننده رو برای ساخت ماشین استخدام میکردن.اصلا به فرض که حرف راننده سند.شما بین نرم‌افزار میلیون دلاری و یه انسان حرف کدوم رو قبول میکنی وقتی تناقض باشه.فکر میکنید راننده مسئول تعیین فلسفه طراحی ماشینه.یا همیلتون به تیمش گفته دو ماشین با طراحی متفاوت بسازید.مسائل مالی و انسانیش با من.یا نکنه فتل مسئول تخمین سرعت واقعی مرسدس تو تست بوده.یا اینکه موتور فراری به دمای ایده ال نمیرسید(زیادی خنک میشد یا داغ) کوتاهی راننده بود و کلی مسئله دیگه.
        اشتباه فتل سر جاش ولی موضوعات رو قاطی نکنید.

      • BAHRAM

        3

        2

        Arash
        ۲۰۱۷ تقصیر مکس نبود اونجاهم فتل مقصر بود که میخواست راه مکس رو سد کنه مکس کجا باید میرفت؟ سمت چپ مکس کیمی رایکونن بود فتل هم از مکس رد نشده بود که اقدام به بستن مکس کرد بنابراین مکس و کیمی یه هیچ وجه مقصر نیستن مکس پاشو از رو گاز برداشت برخورد کردن یعنی مکس هیچ راهی نداشت

      • BAHRAM

        2

        2

        Farahani
        شما باید این نگاه صفرو یکی به مسایل رو کنار بذاری تا متوجه بشی من چی میگم این حرفهایی که مطرح کردی رو من هرگز تو کامنتهام نگفتم.
        دیتای اشتباه برای ماشین ۲۰۱۸ بود نه ماشین ۲۰۱۹ این دوتارو باهم قاطی نکنید بعدشم شما یه مصاحبه از بینوتو بیار که گفته باشه ما قصد ساخت ماشین داونفورس بالا رو داشتیم اما ماشین داونفورس پایین شد.این اقا هرگز این حرفو نزده و این یعنی از اول قصد ساخت ماشین داونفورس کمتر و درگ کمتر رو داشتن و دیتای اشتباه درکار نیست دوما یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده فلسفه ماشین رفتار تایرهاست شما سریعترین ماشینو بساز وقتی با تایرها سازگار نباشه یه تیکه اشغاله حالا به من بگو مهندسای تیم سوار ماشین شدن و تایرهای پیرلی رو تست کردن یا فتل؟؟ چرا نمیخواین متوجه نقش بزرگ و تاثیر گذار یه راننده در توسعه ماشین بشین؟
        حالا یه ماشین ساخته شد مهندسان تستش میکنن یا رانندها؟؟ چطوری همیلتون فهمید کانسپت اول مرسدس مناسب نیست ولی فتل نفهمیده؟؟
        بین حرف راننده و نرم افزار میلیون دلاری مشخصا حرف راننده رو گوش میکنم این رانندست که تو شرایط واقعی ماشینو تست میکنه یه جوری میگی انسان انگار راننده معمولیه.این اقا ۴۰ میلیون قیمتشه هر فصل که خیلی بیشتر از ارزش یه نرم افزاره پس از هرلحاظ حرفش معتبر تر از نرم افزارهای شبیه سازه

      • Amin

        1

        3

        از تئوری تا واقعیت فاصله زیادی هست
        پس نباید دل رو فقط ب دیتا ها خوش کرد
        این رانندس ک باید ایرادات ماشین رو بفهمه
        و زمانی ایراد های اصلی نمایان میشه ک تو راننده بتونه آخرین توان ماشین رو بیرون بکشه!ب علاوه فراری از همون اول میدونس دنبال چیه اون از ۲۰۱۸‌ رفتن ب سمت داون فورس کمتر و اول خواستن قدرت کفی رو درست کنن و بعدش بیان رو بحث سرعت پیچ ها دقیقا کاری ک مرسدس ۲۰۱۷ داشت و تو ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ برعکسش کرد
        فراری می‌دونه موضوع اصلی رسیدن نیست بلکه سبقت گرفتنه هرچقدر هم داون فورس خوبی داشته باشی وقتی نتونی رد بشی ب هیچ دردی نمیخوره(لوییز تو ژاپن ۲۰۱۹)
        فراری از اول ۲۰۱۸ ماشین رو زد از اول ساخت هرچند هدفش رو نمی‌دونم که ۲۰۲۰ هستش یا ۲۰۲۱
        چون ۲۰۲۱ ماشین ها چسبندگی لازم رو ندارن و تو پیستی مثل موناکو از نظر مقایسه تایم با ۲۰۲۰ قطعا خیلی کند تر خواهند بود تا پیستی مثل مونزا

      • H.farahani

        2

        1

        Bahram
        خوب اگه حرف راننده سند پس بفرمائید چرا تیم از ایتالیا 2018 تا ژاپن طول کشید که حرفشون رو قبول کنه.در رابطه با اون اپدیت کذایی.
        میشه لطفا پرسش بنده رو جواب بدید.مشکل اون اپدیت چی بود؟
        در مورد همیلتون.لوییس گفته بود این ماشین (شماره یک)غیر قابل شکسته.مرسدس قبل از تست دوتا ماشین حاضر کرده بود چرا نباید یکی رو تست میکرد.اگر هم تو یه هفته اون همه قطعه. طراحی و ساخت و تست کردن (در مقایسه با فراری که تا سنگاپور اوردن اپدیت طول کشید) هیچ حرفی نمیمونه.هر دو رو تست کردن و گزینه بهتر انتخاب شد.
        راننده اولین بار تو تست پشت ماشین نشسته.اگر روز اخر تست فکر میکردن مرسدس تو همین سرعت میمونه و نباید سریعتر باشن حق با شماست.
        یادم نمیاد در مورد دانفورس چیزی گفته باشم.هر کسی sf90 رو ببینه میفهمه مبناش درگ کمتره.موردی که همه چیز رو به هم ریخت سازگاری با سرعتی بود که مرسدس ارائه کرد.
        بنده مثل شما نمیتونم با قطعیت از رضایت کامل راننده بگم.راننده فراری به لحاظ قراردادی نمیتونه از تیم یا ماشین بد بگه.
        اما خیلی تعجب میکنم اگه فتل زودتر متوجه مشکل نشده باشه.اونم وقتی تو تست اخر فصل 2018 تایمش با یه تازه وارد یکی بود.قطعا یه نشونه بزرگ بود.

      • BAHRAM

        2

        2

        Farahani
        رانندها نگفتن ماشین کند شده
        ایتالیا اپدیت ها که اشتباه نبود اپدیتهای ایتالیا فقط بدرد همون پیست میخورد و اگه دست کل فتل نبود تیم میتونست برنده مونزا باشه
        ماشین فراری تو مونزا و اسپا عملکرد خوبی داشت از سنگاپور بود که دچار مشکل شد و همه فکر میکردن بخاطر سریعتر شدن رقبا بوده و سنسوری که فیا روی پاوریونیت فراری گذاشته.مرسدس و ردبول هم هر دو اپدیتهای خوبی اورده بودن حداقل مرسدس رو مطمئنم تا اینکه تو امریکا اعلام کردن ماشین با اپدیتهای اشتباه کند شده بوده
        ویش فصل ۲۰۱۹ مرسدس دوتا ماشین اماده کرده بود درسته ولی همیلتون هم فهمید ماشین اول مشکل داره ماشینی که فراری تو بارسلون تست کرد بدون تغییر خاصی اومد استرالیا این یعنی رانندهای فراری از ماشین راضی بودن تا چند مسابقه اول هم نفهمیدن مشکل چیه
        درمورد sf90 شما گفتی ماشین با دیتای اشتباهی که شبیه ساز و تونل باد میداده ساخته شده که این فرضیه شما رده اگه درست بود بینوتو تو مصاحبه ها میگفت همونطور که گفتن فصل ۲۰۱۸ شبیه ساز دیتای اشتباه میداده

      • H.farahani

        1

        1

        Bahram
        خوب فراری هم دوتا ماشین درست میکرد اون وقت راننده ها بهترین رو انتخاب میکردن.بهتره بدونید غیر از فراری تیم هاس هم ماشینش رو با تونل باد و امکانات فراری ساخته بود و اون همه مشکل داشت.اینقدر که اواسط امسال رفتن سمت دِلارا.
        میشه بگید اون همه لاستیک خوری تو مونزا از کجا اومده بود.تایر سافت کیمی بعد ده دور کلی از بین رفته بود.چرا در مورد دسته گل تیم چیزی نمیگید.میشه بگید چرا فتل به کیمی خلع داد بجای اینکه برعکس باشه.من اشتباه فتل رو کتمان نمیکنم ولی تیم و کیمی هم بی تقصیر نبودن.وقتی فراری سرعت مرسدس رو میبینه برای تضمین برد یه تصمیم میگیرن.اینکه کیمی لوییس رو نگه داره و فتل تو استینت اول فاصله باز کنه.طوری که سافت رو تو استینت دوم مدیریت کنه و ریس رو ببره.ولی اینکه کیمی حتما دوم میشه و جلوی لوییس قطعی نبود.سرعتش کمتر بود تو تک دور.تصمیم میگیرن فتل به کیمی توو بده و زمانش بهتر شه.اگر فتل اول و کیمی دوم شدن که عالی و اگر کیمی اول شد رده رو برگردونه.قبول که تو استارت نمیشه سرعت کم کرد و جابجایی داشت ولی کیمی میتونست دفاع نکنه.ولی کیمی یه دفاع سفت و سخت میکنه و نقطه ضعف فتل دوباره رو میاد.عصبی میشه و بقیه رو میدونید.
        جناب بین ریس اسپانیا و سنگاپور چقدر فاصله زمانیه؟با دونستن ایراد این مدت طول کشید تا حرکتی بشه.شما توقع داری بین تست و ملبورن معجزه بشه.از کجا میدونید که راننده ها صد در صد راضی بودن.

      • محمد

        0

        0

        خیلی با ایتالیایی جماعت سر و کار داشتی که قشنگ میشناسیشون؟:)) یه جوری میگی ایتالیایی جماعت انگار ایتالیا بزرگ شدی:)))) فراری به فتل لطف کرده که همین فصل پیش رو هم نگه ش داشته، با اون افتضاحی ک فصل قبل به بار آوورد باید همین امسال اخراجش میکردن

  3. Kh.n

    7

    4

    بیست تا قهرمان هم مثل وتل بیارن قهرمان نمیشن…
    پیت استاپ ۷ثانیه ای
    دستورات تیمی مزخرف
    ماشین مزخرف
    خرابیهای بد موقع
    استراتژیهای مزحک.پلنA.b.c.d.e.f.j…
    انشالاه خدا بهمون عمری بده دوران پسا وتل را هم میبینم….

  4. siamak

    3

    7

    جناب BAHRAM عزیز .
    شما در قسمتهائی از کامنت خود به برخی واقعیتها اشاره کردید ، ولی با لحنی بسیار گزنده و کوبنده !
    صرفنظر از مقوله مالی ( دستمزد ) ، یک راننده فرمول یک در وحله اول نیازمند آرامش خیال و کسب روحیه و پشتیبانی لازم از تیم خود است تا با داشتن آن روی کار خود و رقابت با دیگران تمرکز کند .
    این حداقل کاری بود که فراری طی فصل 2019 از فتل دریغ کرد و نه تنها در ترمیم و تقویت روحیه تخریب شده اش اقدامی نکرد ، که با مصاحبه های چپ و راست مقامات خود آن باقیمانده روحیه لازم را هم در سب نابود کرد . باز گلی به جمال فتل که با این وصف بجای ایجاد تشنج در تیم ، فراری را در برقراری جو آرام تیمی همراهی کرد !

    • iman

      4

      8

      Bahram دوست عزیز ابتدای ۲۰۱۹ فتل راننده اول تیم بود و تمام سالهای قبل از اون از ۲۰۱۵ فتل راننده اول و کیمی راننده دوم و گاها نقش وینگ من رو ایفا کرد در حالیکه لیاقت کیمی بیش از این بود.۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خودروی فراری بهتر از مرسدس نبود ولی رقابتی بود و نتیجه کار فتل بهتر از دومی با اختلاف فاحش نبود،۲۰۱۷ بد شانسی فتل عامل مهمی بود ولی اشتباهات خودش هم موثر بود مثل استارت سنگاپور یا اون اشتباه بچه گانه در باکو،اعتقاد دارم چشمها رو باید شست و دست از جانبداری های احساسی باید برداشت

      • H.farahani

        5

        3

        Iman
        حرفتون در مورد اشتباهات فتل درست.ولی چرا شاخ و برگ الکی بهش میدید.توقع داشتید راننده ای که به وضوح کندتره راننده اول باشه.تا اونجایی که میدونیم نقش وینگمنی رو هیچ کس به خوبی ماسا برای الونسو انجام نداده.در مورد فتل هم میشه گفت واقعا حیف اون استعداد که یه ذره سیاست و درایت پشتش نیست.نه خودش و نه تیمش.راننده ای رو سراغ ندارم در عین خوبی اینقدر ضد خودش کار کنه.

      • iman

        3

        4

        H.farahaniشما هر وقت تونستی یه جواب منطقی بدی و برای دفاع کردن از شخص مورد علاقت بحث فرعی راه نندازی اونموقع حرفت قابل شنیدنه.منظورت رو از شاخ و برگ الکی متوجه نمیشم و اینکه اشتباهات اعصاب خورد کن فتل در این چند سال با چه متر و معیاری قابل توجیهه

      • Akbar (Ghasemi)

        1

        0

        اشتباه سنگاپور در استارت رو به پای فتل نوشتی؟!
        هزار تا تحلیل اومد و رفت کسی نگفت مقصر فتل بود الا یه سری کاربرای متعصب اینجا

      • H.farahani

        2

        1

        Iman
        شاخ و برگ دادن یعنی هر چیز بیربطی رو به فتل ربط دادن.شما یه موضوع بیربط یعنی شماره دو بودن کیمی فرمودید بنده هم یه چیز به همون بیربطی (ماسا)عرض کردم.
        از این منطقی تر چی میخواید.اینکه اشتباهات فتل اکثرشون ناشی از نداشتن سیاست درسته.کجای این حرف اشتباهه.فتل راننده فراری هست.بد یا خوب.ضعیف یا قوی.وقتی اشتباه باکو رو انجام داد باید تیم بررسی میکرد و حتما یه نقطه ضعف بزرگ اشکار میشد.قبلا هم اتفاق افتاده بود.المان 2012 و مکزیک 2016.یعنی خشم.فتل عصبانی نمی‌شه ولی وقتی بشه کنترلی رو رفتارش نداره.نتیجه اش میشه زدن به همیل و یا فحش بارون چارلی و….
        نه تیم و نه خودش این نقص رو رفع نکردن.
        اکثر اشتباهات ناشی از تصمیم نادرست در حال عصبانیت بود.گاها تیم آتیش بیار معرکه میشد.مثل باکو 2018 و بحرین 2019 و …

      • Mahmoud

        3

        3

        آقا ایمان. اول این که کلا سب از کیمی سریع تر بود و مشخصه که کی باید راننده ی اول باشه. دوم توی سال 2017 فکر نمیکنم سب اشتباه تاثیر گذاری کرده باشه. فتل قهرمانی 2017 رو با ماشینی که واقعا از مرسدس کم داشت رو فقط سر مسابقه سنگاپور از دست داد. اونجا رو شما چیجوری میتونی بگی اشتباه سب؟؟ نکنه توقع داشته سب بزاره مکس ازش سبقت بگیره. طبیعیه که باید
        می بستش. اون حادثه ی سنگاپور 2017 رو من یا تقصیر مکس میدونم یا اینکه یه برخورد مسابقه ای بود و تقصیر هیچکس نبود. اون اتفاق کلا سب رو بهم ریخت و از گرندپری های بعدیشم خرابی های فراری شروع شد که کلا امید ها بر باد رفت. اینم اضافه کنم که ماشین 2017 صرفا توی موناکو و مجارستان و سنگاپور و اینجور پیستا از مرسدس سریع تر بود. و توی مسابقه های دیگه راحت کم میاورد. توی مونزا با اختلاف فاحش به مرسدس باختن. توی آمریکا با اون استارت عالی سب مرسدس راحت تونست سب رو بگیره و کاری از فتل برنیومد. واقعا در مورد 2017 هیچ حرف و حدیثی نباید وجود داشته باشه برای سب.
        توی 2018 هم شما یک اسپین از سب نام ببر که برخورد توش نبود. همه اسپین های سب به دلیل برخورد با ماشینای دیگه بود و اینو دیگه مشخصه که دلیلش سب نیست. توی 2018 از استرالیا تا آلمان سب خیلی خوب بود و این استراتژی های فراری گند میزد. هیچوقت اون گند کاری اسپانیا و بحرین یادم نمیره. بحرینم به لطف سب بردیم.
        به هرحال سب اشتباهاتی داشته و من منکر این نیستم اما این که خوب بودن سب رو زیر سوال ببرین و بگین که سب هیچی نیست واقعا کاری دور از انصافه. حتی 2019 هم شما بعد از سنگاپور سب به وضوح از لکلرک توی مسابقه عملکرد بهتری داشت. توی همون سنگاپور سه بار خودروی ایمنی اومد و هر سه بار لکلرک از فتل عقب موند و نتونست فاصله کم کنه. توی 2019 بیشتر دی ان اف های فتل توی مسابقه هایی بود که میتونست امتیاز های خیلی خیلی بیشتری از لکلرک بگیره و از لکلرک جلوتر بود. بازم امید وارم به راننده های مورد علاقه هم احترام بزاریم من به شخصه هیچ وقت منکر مهارت همیلتون نشدم. ببخشید طولانی شد.

      • iman

        3

        2

        Mahmoud دوست عزیز شما هوادار سب هستی و متاسفانه باهیچ منطقی حاضر نیستی واقعیت رو قبول کنی، سنگاپور شما برو آنبورد رو ببین 100% سب مقصره ضمن اینکه راننده ای که تو کورس به هیچ وجه نباید همچین ریسکهایی انجام بده اونم مقابل مکس که پا پس نمیذاره، تو باکو هم که همه دنیا رفتار نامتعادل و مسخره سب رو دیدن که یه اولی راحت رو با پنجم عوض کرد جز شما، نهایتا امیدوارم سب امسال خودش رو پیدا کنه هر چند با شناختی که از سب دارم تحت فشار لکلرک بعید میدونم.ضمنا نیم فصل فاجعه بار 2018 که نتایجش تو آرشیو هست مطالعه کنید تا متوجه اشتباهات وحشتناک قهرمان بعد از هوکنهایم لعنتی بشید

      • Mahmoud

        1

        2

        آقا ایمان من درمورد اشتباهات بعد نیم فصل توضیح دادم اگه توضیحات بنده رو خونده باشی. اما من بازم اون اشتباهات رو از فتل میبینم و اینا فقط توضیح هستند که نگیم فتل هیچی بلد نیست. اون رو با خاک یکسان نکنیم. و منطقی رفتار کنیم که قطعا یه قهرمان چهار دوره جهان راننده ی خیلی قوییه. و اشتباه باکو سب از سر عصبانیت بود و اتفاقی بود که افتاد و سب نتونست خودشو کنترل کنه و اینو من قبول دارم. و سنگاپورم شما از هرکی میخوای بپرس قطعا تقصیر سب نبود. حالا جدا از اینکه در کورس بود و باید ریسک نمیکرد اما ماشین 2017 فراری فقط با ریسک میتونست قهرمان شه فقط با برد توی چنین مسابقه هایی میتونست چون توی مسابقه های دیگه نمیتونست.ببره.
        من دیگه صحبت جدید از شما ندیدم که پاسخ بدم و شما هم پاسخی برای صحبت من ندادید.ولی بازم میگم که من اشتباهات فتل رو قبول دارم اما این دلیل نمیشه که سب رو یه راننده ی مبتدی جلوه بدیم. من شک ندارم اگه سب با ماشین راحت باشه میتونه لکلرک رو شکست بده همونطوری که بعد سنگاپور 2019 توی بیشتر مسابقات از لکلرک بهتر بود.

      • iman

        1

        2

        Mahmoudدوست عزیز هر ورزشکار بزرگی تو دوران ورزشیش دچار فراز و نشیب میشه،کسی منکر توانایی فتل نمیشه که اگر بشه اول به شعور خودش توهین کرده ولی به هر حال و به هر دلیل فتل در یک و نیم سال گذشته خیلی پر اشتباه و بعضا نا امید کننده ظاهر شده که به نظر من هیچکس نباید منکر این مسئله بشه،با این وجود به خاطر نام فراری از ته قلبم امیدوارم ۲۰۲۰ سال پر باری برای هم فتل و هم چارلز باشه و ناکامیهای سالهای قبل جبران بشه

    • Amin

      1

      2

      محمود:شما خودت حجت رو آشکار کردی
      وقتی میگی قتل تو ۲۰۱۸ ی اسپین بدون برخورد نداشته پس یعنی قطعا و حتما میتونسته ازش جلوگیری کنه اما با بی موالاتی رفته تو شکم رقیب؛اسپین های ۲۰۱۹ رو شاید بشه پای ماشین و سبک رانندگی نوشت ولی اسپین های ۲۰۱۸ ۱۰۰درصد تقصیر خود فتل بوده
      از مونزا بگیر ک کوبید ب لوییز تا ژاپن و اون کل کل با مد مکس و آمریکا ک فرمون داد سمت دنی ریک

      • Mahmoud

        1

        2

        اون برخوردا همش یه برخورد مسابقه ای تلقی میشد. من فقط برخورد ژاپن رو قبول دارم که سب میتونست جای دیگه ای سبقت بگیره. اینکه شما میگین کوبید به لوییس و دنیل واقعا درست نیست. یه برخورد بود که نمیشه گفت تقصیر کیه. توی رقابت چرخ به چرخ اینچیزا طبیعیه.

      • Amin

        1

        1

        محمود:خودت داری میگی نبرد چرخ ب چرخ بود!راننده ای که خیلی خوب باشه چرخ ب چرخ رو ادامه میده حالا یا رد میشه یا رد نمیشه نه اینکه نتونه ماشین رو کنترل کنه
        و بکوبه فتل ب راحتی میتونس از اون برخورد ها اجتناب کنه !و دور بعد تو مونزا حمله کنه چرا که فراری این قدرت رو داشت همون طور که کیمی بعد از سیفتی کار کامبک کرد!برخورد سنگاپور هم قطعا تقصیر خود فتل بود !کسی که لیدر ریس هست مسابقه رو کنترل می‌کنه!همون‌طور ک تو سال های گذشته خصوصا از ۲۰۱۷ با توجه به تغییر سایز ماشین ها تو پیست هایی مثل موناکو و سنگاپور!فقط کافیه استارت خوبی داشته باشی!فتل استارتش ضعیفتر بود و نتونس جبران کنه!ثانیا مکس بیچاره اونجا تقصیری نداشت چراکه داون فورس نداشت دقیقا مثل سیلورثتون ۲۰۱۹ ک فتل داون فورس نداشت وکوبید اما تفاوت اینجاست ک تو انگلیس فتل جا داشت بره ولی مکس تو سنگاپور هیچ جایی نداشت

      • Mahmoud

        1

        2

        آقا امین شما پس چرخ به چرخ اسپانیا 2017 که سب و همیلتون چرخ به چرخ شدن رو توضیح میدی لطفا. چرا سب یا همیلتون با هم برخورد کردن؟؟ چرا کسی از بین اونا اسپین نشد؟؟ شک ندارم اگه ماشین 2018 فراری بود سب اسپین میشد. شما مثل اینکه اصرار داری سب رو یه راننده ی مبتدی جلوه بدی و به هیچ عنوان حرفی برای گفتن نمیمونه. ولی من اشتباهات سب رو قبول دارم اما همه ی اون اشتباهات جای توضیح داره که فکر میکنم نسبتا کامل توضیح دادم از نظر خودم. و من هم به شخصه همیشه همیلتون برام قابل احترام بود و سعی کردم خوب بودنش رو زیر سوال نبرم اما شما متاسفانه…

    • BAHRAM

      1

      2

      Siamak
      فراری یه تیم پرطرفداره و همیشه فشار رسانه ای روی این تیم بوده و اینو همه میدونن مصاحبه مدیران در حمایت از راننده تیم هیچ تاثیر مثبتی روی راننده نداره و فقط عملکرد رانندست که میتونه فشارهارو کم کنه
      مدیران تیم دو فصل علارغم اشتباهات فاحش بخصوص فصل ۲۰۱۸ رو نادیده گرفتن و حمایت کردن ولی فکر نمیکنید دیگه کافی باشه؟ راننده قهرمان میارن که بتونه تو این شرایط سخت کارشو درست انجام بده تیم سهامدار داره اسپانسر داره و اینها جواب قانع کننده میخوان نمیشه همش اشتباه کنی بعدش بگی ازم حمایت نشده که، حمایت رو راننده باید با عملکردش بدست بیاره

      • siamak

        1

        1

        دوست من .
        نظرتون حتمآ محترمه ، ولی الزامآ با اون موافق نیستم ! چون معتقدم : راننده قهرمان به تنهائی نمیتونه معجزه کنه و پوشش دهنده سایر مشکلات تیم باشه .
        عرضم این بود که همانطور که تیم انتظار عملکرد درست و کم ارور از راننده اش رو داره ، متقابلآ راننده هم از تیمش متوقع هست که علاوه بر مهیا کردن سخت افزار لازم !! حداقل از نظر روحیه و شرایط روحی روانی مورد حمایت قرار بگیره . کاریکه فراری در فصل 2019 درست برعکسش رو انجام داد و مرتب بکارگیری احتمالی دیگر رانندگان در تیم را چماق کرد و بر سر سب کوبید …. حالا باید از این راننده با این شرایط روحی انتظار عملکرد بدون نقص و درخشان داشت ؟

  5. ALEX-ALBON

    5

    3

    آدم وقتی این مصاحبه هارو میبینه واقعا ناراحت میشه..قهرمانانی نظیر لویس همیلتون و جنسن باتن وکیمی وفتل وآلونسو و …-همیشه قهرمانن
    امسال ردبول دوتا راننده عالی داره که رقابت وجذاب میکنه-اامیدوارم فتل هم طوری رانندگی کنه که منتقدینش انگشت به دهن بشن-تا رقابتها به اوج هیجان برسه
    اگه ماشین خوب نصیبش بشه وباز پیت استاپای 7 ثانیه ای سر راهش نکارن مطمعنم فتل هنوزم بوی قهرمانی میده.

  6. Kh.n

    5

    4

    Bahramشما که دودوتا چارتا بلدی حساب کن ببین سباستین این چند سال چقدر برای فراری پول ساز بوده….شما مطمعنی این ماشین همون ماشینی بود که وتل میخواست که میگی بانظروتل توسعه پیدا کرده…وتل همون تستهای پیشفصل گفت ماشین حس خوبی بهم نمیده.
    بعدش هر وقت لکلرک به همین تتمه افتخاری که وتل با فراری دست پیداکرده.رسید اونوقت بهش بنازید.
    ضمناً رایکونن اگر مثل لکلرک سریع میبود دیگه لازم نبود وینگمن وتل بشه…
    گفتم وینگ من یاد یه راننده بیچاره ای افتادم که جیمز تند تند بهش میگفت بزن کنار تا پسر سریع رد بشه ازت…😂
    راستی یادم نمیاد رایکونن پارک کرده باشه که وتل رد بشه ازش…

    • BAHRAM

      1

      2

      Kh.n
      شما بگو چقدر پول ساز بوده؟ چندتا اسپانسر باخودش اورده؟ راننده پولساز به الونسو میگن وقتی اومد فراری بلافاصله یه اسپانسر گردن کلفت باخودش اورد(سانتاندر) وقتی هم که الونسو رفت سانتاندر دیگه با فراری تمدید نکرد (اخر فصل ۲۰۱۷)
      چرا فکر میکنی ماشین ۲۰۱۹ با نظر فتل توسعه پیدا نکرده؟ مگه مهندسان تیم با ماشین رانندگی میکنن بفهمن حداکثر توان و پتانسیل ماشین چقدره؟ مگه مهندسان میتونن رفتار تایرهای پیرلی رو بفهمن؟ دو سه تا پست قبلی مارکو گفت یه راننده ای که از مسابقات دیگه بیاد فرمول یک حدودا یکسال زمان نیازداره که رفتار تایرهای پیرلی رو بفهمه مهندسان که اصلا سوار این ماشینها نشدن هرگز نمیتونن بفهمن
      برای همینه تیمها دنبال راننده باتجربه هستن و ۴۰_۵۰ میلیون دستمزد به راننده میدن

      • Amir5

        2

        1

        آقا بهرام بهتر نیست کمی از این حرفت عقب نشینی کنی به فرض شما میگی وتل زیاد پول میگیره پول سازیش کمتر از آلونسو اصلا آلونسو پول ساز ولی میدونی فتل پول ساز ترین راننده بوده زمانی که آلونسو توفرمول یک بود پول سازیش کمتر از فتل بود مگه نمیگی که آلونسو پول ساز تر از فتله ولی چرا آمار چیز دیگه ای رو میگه مگه نمیگی گروژان از راسل و استرول بدتره ولی چرا آمارا چیز دیگه ای رو میگه مگه‌نمیگی که گروژان ضعیفه ولی چرا تو تعین خط مگنوسن رو داغون کرده مگه نمیگی‌که گروژان بده ولی چرا در مجموع درمسابقه بهتره از مگنوسن وفقط ماشینش خوب نبوده مگه نمیگی که ماشین بانظر فتل توسعه یافته ولی مگه لکلرک چیزی نگفته مهندسا هیچی نگفتن بهتر نیست کمی از لحن تند کم کنی ؟

      • Kh.n

        1

        1

        Bahram
        یعنی وتل همچین ماشینی میخواسته…
        بنظرت یه راننده چقدر چقدر میتونه ماشین رو تغییر بده هاااا…چقدر…؟
        Dnaماشین رو که دیگه نمیتونه تغییر بده.
        بعدشم همه تیمها ورانندهها با تایرهای پیرلی مشکل داشتن(الامرسدس که من میگم اصلا طبیعی نبود)نکنه میخوای بگی همه اون ۱۸ راننده بوقن وهیچی نمیفهمن فقط همیلتونه که تایرای پیرلی رو درک میکنه که البته شاید یه سری اطلاعات سرّی ازپیرلی گرفته که ما بی خبریم…
        راننده تا یه حدّی میتونه به مهندسها کمک کنه توی توسعه ماشین…
        هزارتا عامل دیگه توی ساخت وتوسعه ماشین تاثیر گذاره..
        چرا میخوای همه کاستیها وکمبودها را به وتل نسبت بدی؟درسته وتل جاهایی اشتباهاتی داشته ولی خرابیهای تعیین خط آلمان، مسابقه روسیه، بحرین وچنتای دیگه هم دست وتل بود؟

    • H.farahani

      2

      2

      Bahram
      پس با این حساب مازپین و استرول از همه پول سازترند.یا همیلتون که اسپانسر شخصی اش تو مرسدس نیست پول ساز نیست.اخه بودن سانتاندر که تو تمام مسائل اصلی تیم دخالت داشت چه حسنی داشت.اخر سال 2011 فراری میخواست ماسا رو بیرون کنه.سانتاندر مخالف بود.فراری برای اینکه اینکار جلوه بدر نداشته باشه و طرفدار ماسا دلخور نشن و خلاصه جو علیه ماسا باشه به عمد کاری میکرد اون نتیجه ضعیف بگیره.چون دیگه سانتاندر نمیتونست راننده خیلی ضعیف رو حمایت کنه.اخرش هم زور اسپانسر چربید.یا در مورد فتل از اول مخالف بودن و بعد از تمدید فراری با فتل اونا تمدید نکردن.بنده نمیدونم فتل تو فراری چقدر پول ساز بوده.قطعا این دو سال اخیر که خوب نبوده ولی اون مدلی که شما فرمودید هم درست نیست.

      • BAHRAM

        2

        1

        مگه غیر از اینه؟ کیه که قبول نداشته باشه استرول پولسازه؟ استرول تو هر تیمی بره کلی پول با خودش میبره مسئله اینه شما که باور دارین فتل پولسازه نمیگین چطوری پولسازی کرده؟ چندتا اسپانسر با خودش اورده یا با رفتنش از ردبول چندتا اسپانسر از ردبول جدا شدن؟ یه حرفی میزنید بعدش نمیتونید اثباتش کنید چند هفته پیش یه نشریه المانی خبر داده بود لیبرتی مدیا تمایل داره همیلتون برای فصل ۲۰۲۱ بره فراری و مرسدس هم الونسو رو بیاره تا رقابت ها جذابتر بشه و پول بیشتری نصیب لیبرتی مدیا بشه این یعنی از نظر لیبرتی مدیا فتل راننده پولسازی نیست و نمیتونه به مسابقات هیجان بیاره

        دخالت بیش از حد سانتاندر بخاطر بحران مالی بود که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ گریبان دنیارو گرفته بود وخیلی از تیمها دنبال اسپانسر برای بقا بودن بالاخره اسپانسر ها به ازای حمایت مالی انتظاراتی هم از طرف مقابل دارن اینکه شما میگی چه فایده ای داشته قطعا خیلی فایده داشته ومهمترینش چند ده میلیون پوله
        سباستین فتل و کیمی رایکونن رانندهای پولسازی نیستن نمیدونم اسم همیلتون و بقیه رانندهارو چرا میکشین وسط مگه من گفتم همیلتون پولسازه یا بقیسه پول سازن ؟؟ یکی از رفقای شما که طرفدار فتل هم هست ادعا کرده فتل پول سازه که کذب محضه

    • Mahmood.gh

      2

      1

      Kh.n
      دوست عزیز خوبه الان عصر اطلاعات و سرعته فقط کافیه سرچ کنی توی نت و تمام مسابقات دانلود کنی ببینی
      کم مسابقاتی نبود ک ب کیمی گفتن بیشتر تو پیست بمون و مسابقش خراب شد ک جلوی رقیب گرفته بشه
      این ی واقعیته ک از نظر من مسئله درون تیمی
      ولی اگه واقعا بده کار کثیفیه زمانی ک توی تیم خودت هم این اتفاق میفته شهامتش داشته باش بگو این اتفاق افتاده و کاره بدی
      همین سال2019
      چند ریس ب لکلرک دستور تیمی داده شده؟
      بعد ک دیدن شانس لکلرک واسه برد بیشتر
      چند ریس ب سب دستور تیمی داده شد؟
      درباره جیمز و مرسدس ک میشه کار بده درباره فراری ک میشه حافظه یاری نمیکنه نه

  7. Mahmood.gh

    6

    3

    لیاقت سب خیلی بیشتر از فراری
    ادمها همیشه قدر چیزی ک دارن نمیدونن
    اولا ک واسه 2021 ب ی راننده باتجربه نیاز دارن
    دوم اگه ی درصد قرداد نبندن و سب ی درصد بیاد مرسدس و رانندهاش بشن لوییز و سب حتی اگه ی درصد اگه شانس این اتفاق باشه فراری ک دیگه تو خوابشم رنگ ی برد نمیبینه
    چ رویایی زیبای میشه

  8. REZA.M

    4

    1

    فکر نمیکنی این ماشین فراری بود که در انتهای فصل تا حدودی اصلاح شد نه فتل؟فتل از همون اول هم مشکلی نداشت.تراکتور قرمز فراری اول فصل خیلی داغون بود.جالب اینجاست که بلافاصله بعد از اینکه فراری یکم دوانفورس اضافه کرد فتل هم برگشت به یه فرم قابل قبول.سنگاپور-روسیه-ژاپن-آمریکا-برزیل.

    • Reza.MC

      3

      0

      البته آمریکا که با چوب کبریت جمع کرده بودند ماشین رو. فراری اول باید بره یه دوره پیت استاپ و آماده کردن ماشین قبل از مسابقه و تعیین خط ببینه بعدش شاید لیاقت داشته باشند فتل براشون رانندگی کنه.

      • Arash

        2

        2

        یک دوره عزیز ؟
        خدایی که اگه توی اون ریس ماشین از چوب کبریت بیشتر دووم میاورد
        توی آمریکا موتور لکلرک موتور نسل جدید فراری نبود قدرت و سوخت بیشتری مصرف میکرد اگه فتل dnf نمیشد ………….
        یک ماشین رقابتی و دانفورس بالا شده افسوس ما طرفدارای فتل و خوده فتل
        2017 ماشین سبک فتل بود ولی بدبختی قدرت کمش بود ولی اینو فتل تونست توی کورس قهرمانی نگه داره ولی dnf و خرابی های عجیب و غریب بعد از سنگاپور قهرمانی رو هو کرد
        وقتی فتل یک ماشین رقابتی داشت به همراه دانفورس بالا اگه هیچی نشد من یکی دیگه به شخصه صحبتی ندارم ولی وقتی همچین ماشینی وجود نداره و یک ماشین داریم به نام sf90 یک 180 درجه مغایرت داره با سبک فتل انتظار قهرمانی خیالاتات مگه باشه

  9. امید نورمحمدی

    0

    0

    7 پول پوزیشن و 2 برد!!! این یعنی ضعف در مسابقه. پیروزیهای متعدد لکرک در کجا بود؟! خرابیهای ماشین سب دلیلی بر نبوغ لکلرک است؟! بارها ارجاع دادم به آمار این فصل و مقایسه بین سب و “شارل جوان فراری”!
    پول پوزیشن : 12-9 لکلرک جلوتر تمام کرده
    مسابقه : 9-12 سب جلوتر تمام کرده…
    لکلرک دو برد و سب هم دو برد (پنالتی کانادا به سب و ندادن پنالتی به “شارل جوان فراری” در مونزا که هردو در تقابل با لوییس بود) .
    اگر منظور از اشتباهات سب خرابیهای سریالی ماشین در 3 مسابقه پشت سر هم تایمگیری در نیمفصل اول و 3 خرابی نابود کننده در نیمفصل دوم که مجموعا 6 خرابی از 21 مسابقه و حدود 30 درصد مسابقات فصل را شامل میشود) میباشد که واقعا از یک مدیر سابق! حرفه ای اتو اسپرت بعید که نه ولی تاسف آور است..
    کمی هم به تایمهای از دسته از رفته در پیت استاپهای هنگام مسابقه سب و “شارل جوان فراری” و مقایسه آنها پرداخته شود. استراتژیهای تبعیض آمیز در اسپا و سوچی و حتی برزیل که براحتی و در نهایت خونسردی سب را از جریان مسابقه خارج کرده یا موجب جابجایی شدند.
    این اظهارات نوعی فرار به جلو و به حاشیه کشاندن طرفداران و ایجاد فضای دو قطبی در جهت پنهان کردن ضعف عمده ماشین sf90 این فصل فراری میباشد و خوشبختانه یا متاسفانه هواداران ایرانی با اینگونه اظهارات در ورزش ایران بخوبی آشنایی دارند!
    نکته مهم دیگری هم وجود دارد. کشور موناکو کجاست؟ پایتخت آن مونت کارلو بزرگترین قمارخانه جهان است و کلا شهری تفریحی-اقتصادی بوده و سالهای مدیدی است که با مافیای ایتالیایی روابط آنچنانی دارد که ابدا هم پنهانی نمیباشد. دوستی عمیق سب با خاندان سلطنتی این کشور هم عیان بوده و بر کسی پوشیده نیست.
    همه ما فصل 2019 را از ابتدا دیده ایم. طرفدار هر راننده ای باشیم و هر چقدر هم متعصب باشیم بنده فکر نمیکنم کسی در ضعف مفرط مدیریتی فراری شک داشته باشد. ضعفی که از ساخت ماشین غلط برای هدف فراری که علی القاعده باید قهرمانی باشد گرفته تا به نحوه مدیریت راننده ها و مکانیکها و استراتژیستها رسیده و با رو شدن تقلب در موتور و میزان سوخت خود را نشان میدهد.
    مدیران بحق اسبق فراری برای تطهیر نام پر افتخار فراری به بدترین روش رو آورده اند که تاسف طرفداران این رشته را دو چندان میکند. دروغ و اتهام و مقصر جلوه دادن دیگری و پنهان کردن خاک زیر فرش و نشستن روی آن و ادعای پاکیزه بودن!!!
    بی لیاقتی مدیران امروز فراری در همه عرصه ها دستمایه خوب و فرصت طلایی برای هالیوود نشینان هم فراهم ساخت تا با ساخت فیلم “فورد علیه فراری” تمام افتخارات این برند را به سخره بگیرند و تسویه حساب کنند. فیلمی که در تک تک سکانسهای مربوط به نحوه مذاکرات فورد با فراری مقامات ارشد فراری را دروغگو و متقلب و ریاکار و خودبزرگ بین و … نشان داده است و فقط ظاهرا منصفانه یه این قضایا نگاه کرده با چند انتقاد بزرگ از آدمهای کوچک فورد سعی در مخدوش کردن چهره صاحبان اصلی فراری داشتند و موفق هم بودند.
    در حال حاضر مسابقه ای برگزار نمیشود و آرامش نسبی بین طرفداران برقرار است و فرصت خوبی است که بتوانیم با رعایت انصاف به موضوعات فصل 2019 نگاه کنیم …

دیدگاه خود را بیان کنید